
Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації зазнав змін, які стали результатом впровадження нового законодавства – Закону України від 17.02.2022 №2073-IX «Про адміністративну процедуру» – та спрямовані на підвищення прозорості та ефективності роботи адміністративних органів.
Ключові зміни, які набудуть чинності з 1 січня 2026 року:
Замість Колегій – Комісії
Розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів та суб’єктів державної реєстрації буде здійснюватися Комісіями з розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісії).
Скасування старого положення. Одночасно з набранням чинності Постановою КМУ від 26.11.2025 №1534, яка є правовою основою нововведень, втрачає чинність наказ Міністерства юстиції України від 09.01.2020 №71/5, який регулював роботу Колегій.
Де будуть утворені Комісії?
Комісії утворюються як при Міністерстві юстиції, так і при його територіальних органах (тобто при Міжрегіональних управліннях).
Як буде регулюватися робота нових Комісій?
Порядок роботи Комісій при територіальних органах Міністерства юстиції, включаючи їх персональний склад, повинен бути затверджений відповідним Міжрегіональним управлінням.
Ці Положення мають бути розроблені на підставі Примірного положення про комісію з розгляду скарг, яке було затверджене постановою КМУ від 28.04.2023 №420.
З огляду на необхідність забезпечення безперебійності адміністративної процедури, органи юстиції на місцях проводять підготовчі заходи для повної готовності до роботи за новими правилами.
Для суб’єктів державної реєстрації та заявників це означає:
- З початку 2026 року всі скарги будуть розглядатися відповідно до нової процедури та новими органами – Комісіями.
- Зміни спрямовані на підвищення ефективності та законності адміністративних процедур відповідно до європейських стандартів.
Джерело: Мін'юст



















