
Запрошення на співбесіду далеко не завжди означає отримання бажаної вакансії. Чимало людей не розуміють на якому саме етапі вони раз за разом справляють погане враження при зустрічі з роботодавцем. Саме для того, щоб уникнути таких непорозумінь, Державна служба зайнятості виокремила 10 найпоширеніших помилок, яких варто уникати на співбесіді при працевлаштуванні.
Найпоширеніші помилки при співбесіді
1. Це лише співбесіда, на цьому етапі ще не потрібно знайомитися з особливостями роботи компанії.
Якщо людина, яка претендує на посаду, навіть не відкрила сайт компанії та не прочитала розділ «Про нас», то вона не дуже цікава роботодавцю. Само собою ніхто не очікує від кандидата повного зібраного досьє чи розуміння роботи кожного відділу, але базове знайомство з роботою підприємства – це необхідний мінімум.
2. Резюме і співбесіда – це абсолютно різні речі.
Хто із претендентів на вакансію справляє найгірше враження на менеджера з управління людськими ресурсами? Людина, яка не орієнтується у власному резюме. Якщо якісь відомості вже потрапили у цей документ, то такий шукач роботи повинен має бути готовим захистити кожне зазначене твердження.
3. На співбесіді головне правильно відповідати на запитання айчара.
При зустрічі з представниками майбутнього роботодавця, потрібно показати, що ви здатні будувати діалог. А повна відсутність запитань до інтерв’юера свідчить ще й про брак залученості. В ідеалі, найкращий кандидат на посаду розповідає про свої вміння та навички, а також завдяки такій зустрічі намагається більше дізнатися про особливості роботи на підприємстві.
4. На співбесіді в першу чергу потрібно показувати впевненість у собі.
Роботодавці розуміють хвилювання шукачів роботи на співбесіді і ставляться до цього з розумінням. Проте деякі шукачі роботи намагаються замаскувати таку нерішучість надмірною самовпевненістю. Так не варто робити, адже через внутрішній неспокій це може набувати рис зарозумілості. А такі претенденти завжди не подобаються менеджерам з управління людськими ресурсами.
5. Немає різниці, як виглядаєш та як формулюєш думку на співбесіді, головне бути професіоналом у власній справі.
Кожен новий працівник повинен буде вписатися у вже існуючий колектив. Тому не варто обирати одяг, який показує надмірну яскравість чи навпаки є надто скромним. Рівно так само, якщо використовувати слова-паразити, нецензурну лексику, жаргонізми – це може мотивувати відмовити у працевлаштуванні навіть найкращому спеціалісту.
6. Негативні відгуки про колишнього роботодавця чи критика свого навчального закладу.
Ви можете прийти на співбесіду через негативний досвід на попередній роботі, але розповідати про таке не варто. Ще гіршою ідеєю є критикувати свій навчальний заклад. Завжди краще зазначити, що роботодавець, до якого ви зараз прийшли просто подобається вам більше.
7. Потрібно перерахувати всі свої переваги, а розповідати про якісь конкретні історії, пов’язані з цим, – це марнославство.
Нічого краще не ілюструє ваші знання та вміння, як приклади їх використання. Просте перерахування таких характеристик, як пунктуальність, вимогливість, вміння працювати в команді – не запам’ятовується. А цікава історія, де застосовуються ці навички, закарбується в пам’яті роботодавця та мотивує при остаточному виборі між кандидатами, обрати саме вас.
8. На співбесіді потрібно більше жартувати.
Перш ніж жартувати при незнайомій людині, потрібно хоча б трішки її зрозуміти. Звернути увагу чи взагалі айчар використовує гумор під час співбесіди. Лише після цього можна використати кілька легких жартів, які відповідають стилю вашого роботодавця. Бо недоречним гумором можна і образити людей, які вас інтерв’юють.
9. На співбесіді потрібно бути максимально серйозним.
Насправді ж найкраще враження справляють ввічливі люди, які посміхаються під час розмови. Також можна сказати кілька теплих слів про сильні сторони компанії, можливо, про зручне розташування їх офісу чи створені належні умови для працівників з інклюзивними потребами. Позитивний настрій та акцент на гарних моментах, створять приємне враження про вас.
10. На співбесіду нічого не потрібно з собою приносити, так створюється видимість впевненості в собі.
Краще мати з собою блокнот та ручку та робити записи під час співбесіди. Крім того, претенденти, які мають з собою додаткові екземпляри резюме, рекомендацій, мотиваційного листа, справляють краще враження. Роботодавець одразу бачить перед собою серйозну та відповідальну людину.
Джерело: Урядовий портал




















Коментарів поки немає
Почніть розмову…