Зміни в оплаті праці керівників ЗДО з 1–2 групами: роз’яснення МОН

Міністерство освіти і науки надало роз’яснення щодо оплати праці керівників закладів дошкільної освіти, у яких функціонує одна або дві групи


З 1 вересня 2025 року втрачає чинність наказ МОН від 04.11.2010 №1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів», яким було передбачено обов’язкове включення до посадового окладу керівника оплати за роботу вихователем протягом трьох годин щодня. Новими Типовими штатними нормативами, затвердженими наказом МОН від 12.06.2025 №844, така вимога не передбачена.


Водночас відповідно до пункту 91 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.1993 №102 (далі – Інструкція №102), керівним та іншим працівникам закладів освіти надано право вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками в цьому закладі в певних обсягах, зазначених у цьому пункті, якщо вони по основній посаді отримують повний посадовий оклад (ставку). Керівні працівники закладів дошкільної освіти можуть виконувати роботу вихователів у цій же установі в обсязі не більше 18 годин на тиждень. Названим працівникам за норму годин, визначену в цьому пункті, оплата проводиться понад основний посадовий оклад (ставку) у порядку, передбаченому відповідно для вчителів, викладачів та керівників гуртків (за тарифікацією).


Виконання педагогічної (викладацької, гурткової) роботи у межах, визначених пунктом 91 Інструкції №102, дозволено керівним та іншим працівникам закладів освіти у цьому ж закладі освіти, зокрема й в межах свого робочого часу за основною посадою, тому така педагогічна робота не є сумісництвом.


Крім цього, керівник закладу дошкільної освіти може виконувати роботу вихователя або іншого працівника на умовах сумісництва (у вільний від основної роботи час). Відповідно до статті 102-1 Кодексу законів про працю України сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця - фізичної особи.


При цьому МОН нагадало: у разі поєднання педагогічної діяльності з адміністративною слід враховувати вимоги антикорупційного законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.


Джерело: лист МОН від 08.08.2025 №1/16607-25

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Залишились лічені дні!

Отримати
Акційні ціни + подарунки