Алгоритм оформлення декретних виплат для ФОП на ЄН 3 гр
ФОП звільняються від сплати ЄСВ за себе під час догляду за дитиною за певних вимог
ФОП звільняється від сплати ЄСВ за себе під час догляду за дитиною до 3- років у разі дотримання вимог, визначених ч.6 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n57
За роз’ ясненням ДПС https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=44198 у 2026 році звільняються від сплати ЄСВ ФОПи:
- яким до 01.01.2026 була призначена допомога при народженні дитини і вони отримують щомісяця 860 грн – до досягнення дитиною 3 років;
- які народили після 01.01.2026 і їм призначена допомога по догляду за дитиною до одного року – до досягнення дитиною одного року.
Отже, при оформленні декрету в вересні 2026 року ФОП звільнятиметься від сплати ЄСВ за себе до досягнення дитиною одного року при отриманні допомоги по догляду за дитиною до одного року.
Алгоритм отримання допомоги.
1.Розраховуєте розмір допомоги не підставі лікарняного. Середньоденна допомога визначається шляхом ділення доходу, з якого сплачений ЄСВ в розрахунковому періоді, на кількість днів в такому періоді. (п. 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 №1266 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF#n20 ).
Якщо з дати державної реєстрації ФОП минуло менше 12 місяців, до розрахунку включаються лише повні календарні місяці з 01-го по 01-ше число.
Середньоденна допомога у 2026 році не може бути менше ніж 8647 : 30,44= 284,07 грн. Отже, допомога по вагітності та пологах не може бути менше ніж 35792,82 грн (284,07 грн × 126 к. дн.)
2. Відкриваєте спеціальний рахунок для зарахування страхових коштів. Декретні виплати не можна спрямувати на підприємницький рахунок.
3. Для того, щоб дані про сплату ЄСВ і суму доходу, яка враховується при обчисленні лікарняних, потрапили до ПФУ, слід подати довідкову податкову декларацію по єдиному податку за місяці 2026 року. Якщо в грудні 2025 року також сплачено ЄСВ, то це мало бути відображено в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Щоб підтвердити статус застрахованої особи, ЄСВ необхідно сплатити за місяць, в якому відкритий лікарняний, тобто і за вересень 2026 року.
4. Після подання декларації отримуєте Довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи для отримання інформації про відсутність заборгованості.
Найпростіше подати Заяву про надання довідки в кабінеті платника податків за ідентифікатором форми F1300306.
5. В кабінеті платника податків або через Дію формуєте довідку ОК-7
6. Подаєте заяву-розрахунок через особистий кабінет на порталі ПФУ.
Детально як заповнити заяву-розрахунок у нашому матеріалі https://7eminar.ua/events/3010/5610
До заяви-розрахунку потрібно додати:
копію податкової декларації за 2025 (загальна система, якщо за грудень сплачували ЄСВ з себе) та довідкову декларацію за 2026 рік;
довідку про відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ;
довідку про відкриття окремого спеціального рахунку;
витяг з ЄДР про реєстрацію ФОП (або свідоцтво про реєстрацію);
копію довідки ОК-7;
рішення страхувальника (ФОП) про призначення допомоги за зразком, наведеним за посиланням Рішення страхувальника (у ФОП);
довідку довільної форми з розрахунком суми допомоги. Зразок такої довідки наведено за посиланням Довідка-розрахунок суми допомоги по вагітності та пологах (ФОП).
7.Протягом 30 днів з дня отримання декретних подаєте Повідомлення про виплату страхових коштів можна подати через портал ПФУ або в паперовому вигляді до сервісного центру ПФУ.
З підприємницьких доходів під час перебування у догляді за дитиною єдиний податок сплачується на загальних підставах
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…

