Зменшення ПДФО в Україні на єдиний податок з Німеччини
Так, суму ПДФО, яка підлягає сплаті в Україні з іноземного доходу, можна зменшити на суму податку, сплаченого в Німеччині. Водночас таке зарахування стосується лише ПДФО за ставкою 18% і не застосовується до військового збору за ставкою 5%.
Дохід, отриманий через німецький ФОП, для цілей оподаткування в Україні вважається іноземним доходом фізичної особи. Незважаючи на наявність реєстрації ФОП 3 групи в Україні, такий дохід не належить до доходу від української підприємницької діяльності. Відповідно до пп. 163.1.3 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text він включається до складу іноземних доходів фізичної особи.
Такий дохід підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 18% відповідно до п. 167.1 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text та військовим збором за ставкою 5%.
Між Україною та Німеччиною діє Угода про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доход і майно. Відповідно до пп. 170.11.2 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text сума іноземного доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу, а сума ПДФО, що підлягає сплаті в Україні, може бути зменшена на суму податку, сплаченого за кордоном.
Для застосування такого зарахування необхідно, щоб сплачений у Німеччині податок був аналогічним або подібним до українського ПДФО. Для Німеччини таким податком є Einkommensteuer. Крім того, потрібно отримати від німецького податкового органу довідку про суму сплаченого податку та базу або об’єкт оподаткування. Ця довідка має бути належним чином легалізована шляхом проставлення апостиля та перекладена українською мовою (пп. 170.11.2 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text).
Розмір податку, який зараховується, не може перевищувати суму ПДФО, нараховану в Україні з відповідного іноземного доходу, що передбачено пп. 170.11.4 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text.
Міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування не поширюються на військовий збір. Тому навіть у разі, якщо сума податку, сплаченого в Німеччині, повністю перекриває український ПДФО, військовий збір за ставкою 5% підлягає сплаті в Україні з усієї суми іноземного доходу.
Річну податкову декларацію про майновий стан і доходи необхідно подати до 1 травня року, що настає за звітним. Іноземний дохід відображається у рядку 10.10 розділу II декларації, а сума податку, сплаченого за кордоном і заявлена до зарахування, зазначається у рядку 18 розділу V декларації (Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затверджена наказом Мінфіну №859 https://zakon.rada.gov.ua/go/z1298-15). Сума доходу в іноземній валюті перераховується у гривню за офіційним курсом НБУ на дату фактичного отримання доходу відповідно до п. 164.4 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text.
Такий іноземний дохід оподатковується як дохід фізичної особи і не включається до ліміту доходу українського ФОП на спрощеній системі оподаткування, який оподатковується окремо за ставкою єдиного податку та військового збору для платників 3 групи.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…

