Заголовок тимчасово відсутній
Питання:
1. Чи потрібно подавати Декларацію про майновий стан і доходи із зазначенням доходів лише по польському ФОП?
2. Якими документами потрібно підтвердити та чи потрібно взагалі підтверджувати сплату податків на території Польщі?
3. Які наслідки при уникненні інформування про іноземні доходи? Дякую
Доходи, отримані за кордоном, декларуються в Україні та оподатковуються.
Якщо фізособа працювала за кордоном або отримувала інші доходи, крім благодійної допомоги, сума такого іноземного доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача та оподатковується за ставкою, визначеною пунктом 167.1 ПКУ - 18 % та військовим збором 1,5% (п.170.11.1 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965 ). Роз’яснення ДПС https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/print-439687.html. Якщо ФОП не здійснює діяльність в Україні, ііноземні доходи декларуються як доходи фізичної особи.
Дохід декларується на підставі довідки про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок.
Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачене чинними міжнародними договорами України. Фізична особа, яка одержала іноземний дохід, для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, надає контролюючому органу легалізовану в установленому порядку Довідку, яка супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою (ЗІР, категорія 103.19 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38271).
Термін подачі декларації - до 01 травня року, наступного за звітним. Згідно п. 170.11.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965 у разі відсутності у платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. Тож, за наявності заяви термін подачі декларації за 2024 рік – 31.12.2025 року
Для оподаткування береться отриманий дохід, переведений в гривні за курсом НБУ, що діяв на момент нарахування доходу (п.164.4 ПКУ).
Врахуйте, що з метою уникнення подвійного оподаткування між Україною та Польщею підписана міжнародна угоди. Ця угода, зокрема, передбачає, що податок з доходів, сплачений за кордоном, зараховується в зменшення податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб в Україні. Тобто, якщо в іноземній країні утримано ПДФО 15%, то потрібно доплатити різницю – 3%. Якщо утриманий ПДФО більше ніж 18%, Ви не повинні сплачувати ПДФО. Перерахуванню підлягає лише військовий збір 1,5%.
Щодо штрафів. Відповідно до п.120.1 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n2399 за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, штрафна санкція застосовується у розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Крім того передбачена адміністративна відповідальність за ст.164-1 КУпАП https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n1478 в вигляді попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн до 136 грн).
За ненарахування ПДФО та ВЗ – штраф 10% в розмірі 10% суми податку, що підлягає перерахуванню в бюджет (п.125-1.1 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n18003).
Пеня нарахується за п. 129.1.3 ПКУ після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Є відповідь АІ
Можливість розміщення коштів ФОП на ощадному рахунку
Фоп 2,чи кошти які надійшли на р/р від підприємницької діяльності можна класти на ощадний рахунок і отримувати відсотки , розмір % маємо враховувати в ліміт Фопа ? дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Чи достатньо договору для страховки транспортного засобу
Облік повернення коштів та повторного відвантаження замовлення клієнту
Списання автомобіля з балансу: документи, проводки та податки
Звіт про визнання вартості матеріальних збитків вказує на те ,що вартість ринкова менша чим вартість відновлювального ремонту. Залишкова вартість автомобіля становить…
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Документи для звільнення ФОП від податків під час мобілізації
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Оплата роялті нерезиденту: документи та облік у базі
Якце зробити в базі і якими документами надходження зробьти.
Чи праильно буде платіжку зробити на 632 , як оплата постачальнику? і потім надходження товарів та послуг…
Відповідь АІ схвалено експертом

