Права споживача при обслуговуванні на АЗС

Робота автозаправних станцій регламентується правилами, які забезпечують належну якість пального, дотримання прав споживачів та безпеку. Споживач має право на отримання інформації про якість продукту, контроль точності дозування, а в разі недоливу – на компенсацію збитків. У разі порушення, споживачі можуть звертатися до Держпродспоживслужби

Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами встановлено порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами, вимоги стосовно дотримання прав споживачів щодо належної якості нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров’я споживачів і рівня торговельного обслуговування визначений.


Держпродспоживслужба звертає увагу споживачів:


  1. суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а також на вимогу споживача – копію документа про якість (паспорт якості) пального та копію декларації про відповідність;
  2. оператор АЗС при розрахунку за придбані нафтопродукти зобов’язаний видати розрахунковий документ, який підтверджує факт купівлі товару;
  3. перед початком кожного відпуску нафтопродуктів дані об'єму та вартості на табло колонки повинні обов'язково встановлюватися на нульову позначку;
  4. якщо при заправці автомобіля виникли сумніви щодо точності вимірювань колонкою, є підозра у недоливі під час відпуску пального, необхідно звернутися до оператора автозаправної станції. Оператор зобов'язаний негайно провести контроль точності під час відпуску дози за допомогою еталонного мірника. Згідно з пунктом 15 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, відхилення об’єму відпущеної у еталонний мірник дози рідкого пального з динамічною в'язкістю до 1000 мПа не повинно перевищувати 0,5 відсотка, оливи – 1 відсоток, газу нафтового скрапленого – 1 відсоток. Еталонні мірники підлягають калібруванню.
  5. якщо виявлено недолив, споживачу відшкодовуються фактичні збитки, визначені за допомогою еталонного мірника. Подальше використання цієї колонки припиняється до проведення ремонту та повірки після ремонту.


У разі виникнення претензій у споживача стосовно якості послуг, що були надані на автозаправній станції та відмови суб’єкта господарювання задовольнити висунуті ним вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів, він має право звернутися із заявою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування АЗС.


Джерело: Держпродспоживслужба

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

МЗП, прожитковий мінімум і ліміти: Уряд затвердив Держбюджет – 2026

Уряд зробив перший крок до формування фінансової політики наступного року – 15 вересня Кабінет Міністрів затвердив проєкт Державного бюджету України на 2026 рік. Документ Мінфіну позиціонують як збалансований і спрямований на стабільне фінансування ключових пріоритетів держави навіть в умовах воєнного часу. Серед головних показників, які безпосередньо вплинуть на доходи громадян і бізнес, – прогнозоване підвищення мінімальної заробітної плати до 8 647 грн та зростання прожиткового мінімуму. Ці зміни стануть базою для перерахунку зарплат, ЄСВ, штрафів за порушення трудового законодавства та визначення лімітів для ФОП. У цій статті ми розповімо про ключові цифри проєкту бюджету – 2026 і про те, як вони можуть позначитися на кожному з нас