Підприємство надало покупцю кілька рахунків на оплату товарів та надалі отримано від покупця попередню оплату за такими рахунками одним платежем (на загальну суму, зазначену у таких рахунках).
Чи можна скласти кілька податкових накладних (ПН) по кожному рахунку у випадку отримання попередньої оплати від покупця одним платежем?
За словами податківців ПН складають окремо на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
Тому складання двох або більше ПН у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг одним платежем (у тому числі якщо така попередня оплата здійснена за різними рахунками (за різні товари)) не відповідає нормам ПКУ і первинним документам. Це не дає можливості ідентифікувати здійснені операції.
На суму попередньої оплати, що надійшла одним платежем, повинна бути складена одна ПН
Водночас з урахуванням норм п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307, у різних рядках однієї ПН платник може зазначити інформацію про товари/послуги, попередня оплата за які здійснена однією сумою за різними рахунками, у розрізі номенклатури таких товарів/послуг.
Джерело: ІПК від 19.05.2025 №2729/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК
Статті на тему:
Виправлення помилок у податкових накладних
Розгляд скарг про відмову в реєстрації ПН / РК у режимі відеоконференції
Режим експортного забезпечення товарів (РЕЗ): що це таке і коли він почне працювати