Повернення товару: що обов’язково вказати в акті, якщо сума понад 100 грн

Підприємцям слід пам’ятати: при поверненні товару чи скасуванні послуги на суму понад 100 грн обов’язковим є складання акта про видачу коштів. У документі мають бути чітко зафіксовані дані покупця, товару, розрахункового документа і сума повернення. Такі акти зберігаються три роки і мають бути доступні для перевірки

Адвокат Богдан Янків у своєму Telegram-каналі нагадав підприємцям про важливість правильного оформлення документів при поверненні товару або скасуванні послуг. Особливо це стосується випадків, коли повертається сума понад 100 гривень – у такому разі необхідно скласти спеціальний акт про видачу коштів.


В акті необхідно зазначити:


  1. дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);
  2. відомості про товар (послугу);
  3. суму виданих коштів;
  4. номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).


Такий самий акт складається під час скасування помилково проведеної через РРО та/або ПРРО суми розрахунку або помилково вибраної форми оплати (готівка, картка, кредит тощо). В акті зазначаються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Зверніть увагу: акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО та/або ПРРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом 3–х років. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки.

При цьому, на запитання платника податків, чи може покупець надавати заяву на повернення товару тільки у електронному вигляді через імейл чи месенджери, ДПС зазначає, що питання вибору способу комунікації із покупцями належить виключно до компетенції підприємця.


Відповідне розʼяснення ДПС наведене в ІПК №1684/ІПК/99-00-07-03-01.


Джерело: Богдан Янків

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇