Бізнес закликає скасувати обмеження на експлуатацію іноземних вагонів на території України

Європейська Бізнес Асоціація вважає за необхідне відновити рівні умови надання послуг з перевезення вантажів всередині України, зокрема з можливістю експлуатації іноземних вагонів

Відповідно до повідомлень Укрзалізниці, з 16 березня вагони іноземних залізниць, а також власні вагони приписки інших залізничних адміністрацій допускаються до використання тільки для міжнародних перевезень вантажів.


На думку бізнесу, такі обмеження створюють нерівні умови на внутрішньому ринку, адже вони не розповсюджуються на іноземні вагони в управлінні Укрзалізниці. Як повідомляють компанії-члени Європейської Бізнес Асоціація (далі Асоціація), це не перша спроба Укрзалізниці зупинити експлуатацію вантажних вагонів приписки іноземних залізниць.

Схожі події вже мали місце у вересні 2024 року, але після різкої реакції бізнесу та профільних асоціацій відповідні рішення були призупинені.

Експерти Асоціації стверджують, що питання експлуатації у межах України власних вантажних вагонів, зокрема приписки залізничних адміністрацій країн СНД та Балтії, крім держав під санкціями, повністю урегульовано нормами національного законодавства.


З початком військової агресії рф проти України українські вантажовідправники та оператори були вимушені залучати вагони європейських країн, в тому числі країн Балтії, інвестували в ремонт та експлуатацію таких вагонів. Це був вимушений крок через критичний дефіцит справного рухомого складу Укрзалізниці, низькі швидкості руху по мережі, неконкурентні ставки за використання власних вагонів Укрзалізниці. Тоді це допомогло забезпечити безперебійні вантажоперевезення, які не змогли бути виконані національним перевізником в повному обсязі.


Запроваджене обмеження щодо використання іновагонів викликає нерозуміння та стурбованість вантажовідправників та операторів вантажних вагонів. Такі дії, на їх думку, не є цілком обґрунтованими, їх наслідком може стати штучний дефіцит навантажувальних ресурсів, антиконкурентні дії на ринку та, зрештою, подорожчання вантажоперевезень і погіршення конкурентоспроможності українських товарів на глобальних ринках.


Нещодавно бізнес звернувся до відповідних органів з проханням надати роз’яснення щодо цієї ситуації учасникам ринку, вантажовідправникам та операторам. Додатково, Асоціація просить призупинити дію згаданих обмежень на час дослідження ситуації.

Експерти Європейської Бізнес Асоціації пропонують обговорити можливість використання рухомого складу приписки інших залізничних адміністрацій з погодженням типової угоди про використання вантажних вагонів у внутрішньому залізничному сполученні України та забезпечення їх інтероперабельності.

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Надходження основних засобів: бухгалтерські проведення

Якими бухпроведеннями показати в обліку придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах попередньої оплати, придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах наступної оплати, придбання основних засобів за рахунок короткострокового кредиту банку, придбання основних засобів за рахунок довгострокового кредиту за програмою «Доступні кредити 5-7-9%», створення основних засобів власними силами, переведення до складу основних засобів з оборотних активів, будівництво основних засобів підрядним способом, безоплатно отриманих основних засобів, надлишки основних засобів, що виявили через інвентаризацію, внесок основними засобами до статутного капіталу, основними засобами до додаткового капіталу без збільшення статутного капіталу, обміну подібними основними засобами, обміну неподібними основними засобами, розповідаємо у статті