Як автоматизувати подачу Об’єднаної звітності у 2025 році?

Втричі більше звітів – втричі більше стресу? З січня 2025 року Об’єднана зарплатна звітність стала помісячною, що суттєво збільшило навантаження на бухгалтерів. Відтепер доведеться готувати втричі більше звітів, втричі більше уваги приділяти деталям та працювати ще ретельніше, щоб вкладатися в “звітний” дедлайн, уникати помилок і штрафів. Як автоматизувати процес підготовки та подання Об’єднаного звіту, щоб ця задача не перетворювалася на щомісячний стрес? Відповідь – у матеріалі


  1. Передумови запровадження щомісячної звітності
  2. 5 нововведень у формі щомісячного Об’єднаного звіту
  3. Як бухгалтеру спростити підготовку звітності?
  4. Висновки


Передумови запровадження щомісячної звітності


Перехід на помісячну Об’єднану зарплатну звітність з ЄСВ, ПДФО та ВЗ обговорювався ще з моменту запровадження квартального формату у 2021 році. Уже тоді податківці наголошували, що звітування щомісяця дозволить оперативніше контролювати податкові надходження та швидше реагувати на зміни в нарахуваннях.


У 2025 році потреба у регулярному моніторингу роботодавців щодо дотримання критеріїв критичності та правил бронювання працівників стала особливо актуальною. Відповіддю на цей виклик стало ухвалення Закону №4015 про підвищення податків, що, зокрема, спричинило зміну періоду звітування. Перехід на щомісячну звітність, яка містить ключові показники – чисельність працівників і загальний місячний дохід, мав на меті підвищити прозорість бізнесу та дозволити державі ефективніше виявляти несумлінних роботодавців, які ухиляються від податків або порушують правила бронювання персоналу.


Таким чином, щомісячна звітність стала важливим інструментом державного регулювання в умовах воєнного стану.


5 нововведень у формі щомісячного Об’єднаного звіту


1. Через те, що звіт став щомісячним, відпала потреба подавати квартальні податкові розрахунки з типом «Довідковий». А отже тепер маємо 3 типи звітів: звітний, звітний новий та уточнюючий. Нагадаємо, що як нову звітну, так і уточнюючу форми подаємо тоді, коли потрібно виправити помилки. Різниця полягає лише в періоді. Якщо помилки виправляємо в межах звітного періоду, то подаємо нову звітну (наприклад, у звіті за березень, нову звітну подаємо до 20 квітня), якщо після – уточнюючу форму (у звіті за березень після 20 квітня).


2. Через скасування довідкових звітів, в шапці прибрали поле: тип розрахунку «Довідковий», а також ті поля, де зазначалися підстави для його подання: «для призначення пенсії», та «для призначення інших соціальних виплат».


3. Наступне нововведення – у шапках прибрали поля для зазначення кварталу і місяця у кварталі. Тепер зазначаємо рік та номер місяця, за який звітуємо, починаючи з 1 (в січні) і завершуючи 12 (в грудні 2025).


4. Ще одна важлива інновація – зміна нумерації рядків, де показуємо кількість працівників. Важливо їх не переплутати, особливо підприємствам зі статусом критично важливих:


  1. У рядку 101 вказуємо середньооблікову кількість штатних працівників.
  2. У рядку 101.1 зазначаємо кількість працівників-осіб з інвалідністю.
  3. У рядку 102 зазначаємо облікову кількість штатних працівників.
  4. У рядку 103 – кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату.


5. Незначні зміни відбулися і в Додатку 1. Там з'явились два нові коди застрахованих осіб, які стосуються резидентів Дія сіті:


  1. ОД 82 – фізичні особи з інвалідністю за гіг-контрактами.
  2. ОД 83 – фізичні особи за гіг-контрактами.


Як бухгалтеру спростити підготовку звітності?


Задача бухгалтерів, які у 2025 році займаються підготовкою Об’єднаної звітності – забезпечити її точність, своєчасність і відповідність вимогам законодавства. У сьогоднішніх умовах це означає:


  1. Оперативно контролювати показники підприємства – чисельність працівників, зарплатні нарахування, сплату податків.
  2. Мінімізувати ризик помилок – з помісячною звітністю шанс допустити неточність зріс у рази, особливо, якщо мова йде про ручні розрахунки.
  3. Ефективно використовувати час — автоматизувати ті рутинні процеси, які займають багато часу, щоб працювати швидше та концентруватися на стратегічних завданнях.


Українська онлайн-бухгалтерія SMARTFIN.UA пропонує ефективне рішення – функцію формування та автоматичного заповнення Об’єднаної звітності з ЄСВ, ПДФО та ВЗ! Забудьте про ручні розрахунки та складне заповнення – достатньо один раз налаштувати систему, і кожного місяця SMARTFIN.UA буде автоматично заповнювати звіт у кілька кліків на підставі відомостей нарахування зарплати.


Реєструйтесь, додавайте організацію та працівників, налаштовуйте зарплатні розрахунки, і вже за мить зможете сформувати Об’єднаний звіт з автоматичним заповненням головної форми та всіх необхідних додатків. Далі залишиться лише підписати документ та надіслати його в податкову. На все про все – кілька хвилин! А вже за мить – в робочий кабінет “підтягнеться” квитанція про статус документа.

Зменшіть навантаження на бухгалтерію вже сьогодні! Реєструйтеся в SMARTFIN.UA, автоматизуйте звітність і забудьте про стрес із щомісячними дедлайнами! Після реєстрації діятиме безплатний тестовий період! А для нових користувачів даруємо знижку 10% на першу оплату з промокодом GIFT10.

Висновки


  1. Перехід на щомісячну Об’єднану зарплатну звітність ускладнив роботу бухгалтерів, оскільки тепер потрібно подавати втричі більше звітів, приділяти більше уваги деталям та дотримуватися суворих дедлайнів.
  2. Основна мета переходу – забезпечити більш прозорий контроль за сплатою податків та дотриманням правил бронювання працівників у воєнний час.
  3. Нововведень в самій формі небагато: скасовано довідкові розрахунки, видалено поля для кварталу та місяця у кварталі, введено нові коди застрахованих осіб для резидентів «Дія Сіті» та нову нумерацію рядків, де вказується кількість працівників.
  4. Автоматизація зарплатних розрахунків та підготовки звітності дозволяє мінімізувати помилки та заощадити час. Використання онлайн-сервісів, таких як SMARTFIN.UA, може стати оптимальним рішенням для бізнесу, який прагне ефективно адаптуватися до нових вимог законодавства.
  5. Онлайн-бухгалтерія SMARTFIN.UA пропонує протестувати сервіс безплатно, а також отримати знижку 10% на першу оплату за допомогою промокоду GIFT10.


Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇