Звіт про використання інформаційно-комунікаційних технологій за формою №1-ІКТ: інструкція

З’ясуємо кому, в які строки та спосіб звітувати за формою №1-ІКТ (річна). Також підкажемо, як заповнити Звіт про використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах і що буде за його неподання


Хто подає Звіт за формою №1-ІКТ (річна)

Річний звіт «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах» за формою №1-ІКТ (далі Звіт) заповнюють та подають лише юридичні особи.

У випадку, коли є відокремлені підрозділи Звіт міститиме інформацію в цілому по підприємству, включаючи дані її філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів.


Які строки подання Звіту за формою №1-ІКТ (річна)

Звіт подають щороку не пізніше 10-го квітня.

Якщо цей день припадає на вихідний або святковий день, то Звіт подають у перший робочий день після нього.

Куди подавати Звіт за формою №1-ІКТ (річна)

Звіт підприємства подають до територіального органу Держстату.

Яка відповідальність за неподання Звіту за формою №1-ІКТ (річна)

Порушення порядку подання або використання даних державних статистичних спостережень тягне за собою відповідальність згідно зі ст. 186-3 Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП).


Так, за неподання органам статистики Звіту або подання його з недостовірними даними, не в повному обсязі, не за встановленою формою, чи із запізненням посадовим особам юрособи загрожує штраф:


  1. від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн);
  2. від 15 до 25 нмдг (від 255 до 425 грн) за повторне вчинення правопорушення особою, на яку вже накладали адмінстягнення протягом року.

На замітку! Для накладення стягнення на особу, винну у неподанні Звіту, органам статистики не потрібно звертатися до суду (ст. 244-3 КпАП)

Проте під час воєнного стану, а також протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни, адміністративний штраф за неподання чи несвоєчасне подання не застосовуватимуть (Закон України від 03.03.2022 №2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»).


За якою формою звітувати про використання інформаційно-комунікаційних технологій

З 1 січня 2025 року подавайте Звіт за формою, затвердженою наказом Держстату від 18.04.2024 №122.


Завантажити бланк:


Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році. Форма №1-ІКТ (річна)


Який порядок заповнення Звіту за формою №1-ІКТ (річна)

Порядок заповнення Звіту наведено у роз’ясненні Держстату від 11.06.2024 №19.1.2-12/9-24.


Форма вміщує показники, значення яких мають формат представлення за одиницями вимірювання:


  1. показники щодо кількості працівників – осіб (у цілих числах);
  2. показники щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – тисяч гривень (у цілих числах);
  3. показники щодо частки доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – відсотків (у цілих числах).


Для заповнення Звіту варто використовувати:


  1. регістри бухгалтерського обліку;
  2. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій та Інструкцію про застосування Плану рахунків, затверджені наказом Мінфіну від 30.11.1999 №291;
  3. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій суб’єктів малого підприємництва, затверджений наказом Мінфіну від 19.04.2001 №186 (у випадку ведення на підприємстві обліку за спрощеною формою);
  4. національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку;
  5. міжнародні стандарти фінансової звітності;
  6. первинні документи, укладені відповідно до чинного законодавства договори між постачальниками електронних комунікаційних послуг і споживачем щодо надання послуг з доступу до мережі Інтернет, між провайдером програмної послуги та споживачем.


Форму умовно можна поділити на дві частини: загальну та відповіді на запитання.

Загальна частина містить ідентифікаційні дані респондента, які заповнюють окремими рядками:

  1. ідентифікаційний код ЄДРПОУ;
  2. найменування;
  3. місцезнаходження (юридична адреса) поштовий індекс, назва області / АР Крим, назва району, назва територіальної громади, назва населеного пункту, назва району у місті, назва вулиці / провулку, площі тощо, № будинку, № корпусу, № квартири / офісу);
  4. адреса здійснення діяльності, щодо якої подається форма звітності (фактична адреса) поштовий індекс, назва області / АР Крим, назва району, назва територіальної громади, назва населеного пункту, назва району у місті, назва вулиці / провулку, площі тощо, № будинку, № корпусу, № квартири / офісу).

На замітку! У цій частині вносять дві адреси: місцезнаходження (юридичну адресу) та адресу здійснення діяльності, щодо якої подають форму звітності (фактичну адресу)

У наступному блоці зазначають код території відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) за юридичною адресою. Код території визначається автоматично.

Якщо у підприємства відсутні дані для Звіту, то у блоці «Інформація щодо відсутності даних» проставляють спеціальну позначку «V» у відповідному прямокутнику. Також у відведеному місці слід зазначити одну з наведених нижче причин відсутності даних:


  1. «Одиниця припинена або перебуває в стадії припинення»;
  2. «Проведено чи проводиться реорганізація або передано виробничі фактори іншій одиниці».


Опитувальник складається із шести розділів.

Увага! У відповідях на запитання форми надають інформацію щодо поточної ситуації на підприємстві в І кварталі 2025 року. Виняток – запитання у розділі 2 цієї форми, за якими запитують інформацію за 2024 рік

На запитання з варіантами відповідей «Так» або «Ні» можливий тільки один варіант відповіді.


Розділ 1. Доступ і використання мережі Інтернет


У запитанні 1.1. зазначають загальну кількість працівників, що має доступ до мережі Інтернет у службових цілях.


Показник щодо кількості працівників зазначають у цілих числах.


Кількість працівників підприємства, які мають доступ до мережі Інтернет у службових цілях, визначають із середньооблікової кількості штатних працівників, середньої кількості зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами (за перший квартал поточного року), кількості неоплачуваних власників, засновників та членів їх сімей, які працюють на підприємстві або для нього без регулярної оплати праці.


Якщо відповідь «0», то необхідно перейти в кінець Звіту для заповнення реквізитів.


Запитання 1.2 містить чотири підпитання на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 1.2 надали хоча б одну позитивну відповідь, то надають відповідь і на запитання 1.3. В іншому випадку переходять до запитання 1.4.


У запитанні 1.3 обирають лише один із запропонованих варіантів відповідей.


У запитанні 1.4 проставляють позначку на запитання: «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 1.4 надали відповідь «Ні», то переходять до пункту 1.6.

Важливо! На запитання з варіантами відповідей «Так» або «Ні» можливий тільки один варіант відповіді

Запитання 1.5 містить вісім підпитань, відповідь на які необхідно дати у форматі «Так» або «Ні».


На запитання 1.6 та 1.7 відповідають у форматі «Так» або «Ні».


Розділ 2. Електронна торгівля


У цьому розділі на запитання надають відповідь за інформацією за 2024 рік.


Показники Звіту щодо електронної торгівлі містять інформацію:


  1. про здійснення підприємством продажів товарів або послуг через мережу Інтернет,
  2. дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, отриманий від замовлень, розміщених через вебсайти, вебдодатки або повідомлення типу EDI (Еlectronic Data Interchange) (електронний обмін даними) методами, спеціально розробленими для отримання замовлень, за попередній рік.


Оплату можна здійснювати онлайн або офлайн. Електронна торгівля не включає замовлення, відправлені електронною поштою.


Якщо заповнили інформацію щодо роздрібного товарообороту від продажу товарів через Інтернет у будь якому кварталі попереднього року за формою №3-торг (квартальна), то у Звіті можна зазначити:


  1. відповідь «Так» на одне із запитань щодо здійснення продажу товарів або послуг через мережу Інтернет;
  2. дані щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, отриманого від торгівлі через вебсайти або вебдодатки в попередньому році (зазначаються дані в тисячах гривень або у відсотках до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ).


У цьому розділі показники наводять:


  1. щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – тисяч гривень (у цілих числах);
  2. показники щодо частки доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – відсотків (у цілих числах).


Запитання 2.1 містить два підпитання, на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 2.1 надали хоча б одну позитивну відповідь, то відповідають і на запитання 2.2. В іншому випадку переходять до запитання 2.4.


На запитання 2.2 зазначають інформацію із рахунку 70 у тисячах гривень (у цілих числах) або у % до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ.


Дані про дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ визначають за ціною продажу відвантаженої готової продукції (товарів, послуг), що наведена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (уключаючи продукцію (товари, послуги) за бартерним контрактом), за вирахуванням ПДВ.


Запитання 2.2.1 та 2.2.2 містить по два підзапитання, відповідь на які надають у %. Сума відповідей на ці підзапитання має дорівнювати 100% щодо кожного запитання.


Запитання 2.3 містить три підзапитання, на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


На запитання 2.4 проставляють позначку «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 2.4 надали відповідь «Ні», то переходять до запитання 3.1.


Для відповіді на запитання 2.5 беруть інформацію із рахунку 70. Показники у відповіді наводять у тисячах гривень (у цілих числах) або у % до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ.


Розділ 3. Використання програмного забезпечення для бізнесу й аналітика даних


Показники Звіту щодо використання програмного забезпечення для бізнесу та проведення аналітики даних мають містити інформацію:


  1. про використання підприємствами програмного забезпечення ERP (Enterprise Resource Planning) для управління ресурсами підприємства шляхом обміну інформацією між різними функціональними сферами (наприклад, бухгалтерський облік, планування, виробництво, маркетинг тощо);
  2. про використання CRM (Customer Relationship Management) для управління взаємовідносинами з клієнтами, керування інформацією про клієнтів (відносини або транзакції);
  3. про використання BI (Business Intelligence) для отримання доступу й аналізу даних (зі сховищ даних, озер даних) із внутрішніх інформаційно-комунікаційних систем і зовнішніх джерел;
  4. щодо обміну даними в електронному вигляді з постачальниками або клієнтами в ланцюжку постачання, а також інформацію щодо проведення аналітики даних на підприємстві.


Запитання 3.1 містить три підзапитання, на які необхідно відповісти «Так» або «Ні».


На запитання 3.2 та 3.3 необхідно проставити позначку: «Так» або «Ні»


Якщо на запитання 3.3 відповіли «Ні», то переходять до запитання 3.5.


Запитання 3.4 містить вісім підзапитань, на які необхідно відповісти «Так» або «Ні».


На запитання 3.5 необхідно проставити позначку: «Так» або «Ні».


Розділ 4. Використання послуг хмарних обчислень


Показники Звіту щодо використання послуг хмарних обчислень мають містити інформацію про купівлю підприємством будь-яких послуг хмарних обчислень.


Послуги хмарних обчислень можуть постачати (орендувати) із серверів провайдерів послуг і дозволяють споживачам використовувати через мережу Інтернет доступ до програмного забезпечення, обчислювальної потужності, дискового простору тощо для віддаленої обробки та зберігання даних.


На запитання 4.1 необхідно проставити позначку: «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 4.1 відповіли «Ні», то переходять до запитання 5.1.


Запитання 4.2 містить 10 підзапитань, на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Розділ 5. Штучний інтелект


Показники Звіту щодо штучного інтелекту мають містити інформацію про системи, що використовують такі технології, як:


  1. інтелектуальний аналіз тексту;
  2. комп’ютерний зір;
  3. розпізнавання мови;
  4. генерація природної мови;
  5. машинне навчання;
  6. глибинне навчання для збирання, використання та / або виробництва даних, наприклад, для розроблення прогнозів, рекомендацій та рішень, з різними рівнями автономності.


Системи штучного інтелекту можуть базуватися на програмному забезпеченні або бути вбудованими в пристрої.


Запитання 5.1 містить 7 підзапитань, на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 5.1 надали хоча б одну позитивну відповідь, то відповідають на запитання 5.2. В іншому випадку переходять до розділу 6.


Запитання 5.2 містить 7 підзапитань, на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Розділ 6. ІКТ та навколишнє середовище


Показники Звіту щодо ІКТ та навколишнього середовища мають містити інформацію про використання підприємством систем та рішень ІКТ для зменшення негативного впливу на довкілля:


  1. зменшення споживання енергії (не враховується налаштування ІКТ обладнання, наприклад, сплячий режим, зменшення яскравості екрана);
  2. зменшення кількості матеріалів, що використовуються (включаючи витратні матеріали) або збільшення використання вторинної сировини. При цьому не враховують споживання паперу, наприклад, кількість паперу, який використовують для друку та копіювання.


На запитання 6.1 та 6.2 необхідно проставити позначку або «Так» або «Ні».


Підписує форму №1-ІКТ керівник або особа, що відповідальна за достовірність наданої інформації із зазначенням повного імені та прізвища підписанта.

Також вказують номер телефону та електронну пошту підписанта.


Як виправляти помилки у Звіті за формою №1-ІКТ (річна)


Під час виправлення помилок у статистичній звітності фахівці Держстату рекомендують керуватися положеннями, зокрема:


  1. Закону України «Про офіційну статистику» від 16.08.2022 №2524-IX (п. 4 ч. 1 ст. 17);
  2. Положення про Державну службу статистики України, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2014 №481;
  3. Порядку подання е-звітності до органів держстатистики, затвердженого наказом Держстату від 12.01.2011 №3 (далі Порядок №3);
  4. Інструкції про порядок виправлення звітних даних у випадках виявлення приписок та інших перекручень у державній статистичній звітності, затвердженої наказом Мінстату від 10.05.1994 №94 (втратила чинність 10.07.2015, але деякі її положення застосовні на практиці).


Зважаючи на зазначені акти та напрацьовану практику, наведемо алгоритм дій, якщо ви виявили помилку у поданій статистичній звітності.


Самостійне виправлення помилок до граничного терміну подання звітності


Щодо виправлення помилок, виявлених безпосередньо респондентом маємо лише роз’яснення Держстату у листі від 20.02.2017 №09.3-07/33-17. Так, якщо ви виявили помилки у поданих статзвітах, зверніться до органу статистики та з’ясуйте, чи потребують вони виправлення.

На замітку! Врахує орган статистики виправлені дані або ні, залежить від того, коли подаєте новий звіт (до чи після оприлюднення ним статданих) і зважаючи на суттєвість виявленої помилки, її впливу на узагальнену інформацію по країні/регіону

Якщо орган статистики погодить внесення виправлень, то подавайте нові звіти разом із поясненнями щодо причин виправлень.


Якщо надішлете кілька примірників одного е-звіту (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься саме останній звіт (п. 3.8 розд. III Порядку №3).

Увага! До закінчення граничного терміну подання звітності ви можете подавати виправлені форми необмежену кількість разів. Оригіналом вважатиметься останній надісланий звіт

Виправлений звіт подавайте Держстату згідно з Порядком №3.


Виправлення помилок після прийняття звіту органами статистики


Якщо після прийняття звіту органи статистики виявлять невідповідності або помилки, вони можуть надіслати вам квитанцію-повідомлення про необхідність повторного подання звіту з виправленнями (п. 6.3 розд. VI Порядку №3).


Квитанція-повідомлення про необхідність повторного подання електронного звіту містить інформацію щодо:


  1. дати та часу відправлення квитанції-повідомлення про необхідність повторного подання електронного звіту;
  2. стислий зміст помилки, що потребує виправлення;
  3. термін подання виправленого звіту;
  4. дані посадової особи адресату звітності, що формує квитанції-повідомлення.


Виправлений звіт слід подати Держстату згідно з Порядком №3 та у встановлені в квитанції-повідомленні терміни.


Якщо не надішлете виправлену форму статистичної звітності та/або фінансову звітність у термін, зазначений у квитанції-повідомленні про необхідність повторного подання звіту, то форму статистичної звітності та/або фінансову звітність вважатимуть поданою недостовірною (пп. 6.3.3 розд. VI Порядку №3).


Виправлення помилок після оприлюднення статистичних даних


Після оприлюднення статистичних даних виправлення можливе лише у випадку суттєвої недостовірності даних.

У такому разі необхідно звернутися до органу державної статистики з письмовим поясненням причин внесення змін.


Детальнішу інформацію щодо виправлення помилок у статистичній звітності можна отримати на офіційному сайті Держстату.


Для більш детального ознайомлення з процедурою виправлення помилкових даних у статистичних звітах рекомендуємо переглянути також відео:


Як подавати Звіт за формою №1-ІКТ (річна)

Починаючи з 1 січня 2023 року статистичні звіти подають винятково в електронній формі (ч. 4 ст. 10 Закону України від 16.08.2022 №2524-IX «Про офіційну статистику»).


Зробити це можна через безкоштовний сервіс для електронного звітування «Кабінет респондента» за посиланням.


Також на офіційному сайті Держстату можете ознайомитися з Переліком форм державних статистичних спостережень та фінансової звітності, які можуть подаватись респондентами в електронному вигляді у 20242025 роках. У цьому переліку наведені код шаблону та звітний період дії шаблону форми.


Для форми №1-ІКТ (річна) передбачений код шаблону S1300113, чинний зі звіту за 2024 рік.


Аліна ЛАКІС, редактор 7eminar


Шаблони та зразки документів:


Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році. Форма №1-ІКТ (річна)

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇