Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах (форма №1-ІКТ) за 2024 рік

Раз на рік, до 10 квітня, юридична особа зобов’язана пройти опитування від Держстату і подати звіт «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах (форма №1-ІКТ)». Як її заповнити, та що вказувати у відповідях на питання у статті

Хто подає Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах (форма №1-ІКТ)

 

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах (форма №1-ІКТ) (далі Форма) заповнюють та подають лише юридичні особи. 

 

У випадку коли є відокремлені підрозділи Форма буде містити інформацію в цілому по підприємству, включаючи дані її філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів.


Строки подання форми №1-ІКТ

 

Форма подається один раз на рік не пізніше 10-го квітня. 

 

Якщо цей день припадає на вихідний або святковий день, то Форму подають в перший робочий день після нього.  

 

Куди подавати Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах (форма №1-ІКТ)

 

Форма Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах подається до територіального органу Держстатистики. 

 

Яка відповідальність за неподання форми №1-ІКТ

 

За неподання статистичної звітності передбачена адміністративна відповідальність, яка встановлена ст. 186-3 Кодексу про адміністративні правопорушення (далі – КпАП).  

 

Так, за неподання органам державної статистики даних для проведення державних статспостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням накладають штраф. Розмір штрафу від 10 до 15 НМДГ (від 170 грн до 255 грн).  

 

При повторному вчиненні правопорушення особою, на яку вже накладалося адміністративне стягнення протягом року, розмір штрафу збільшується і становить від 15 до 25 НМДГ (від 255 грн до 425 грн).  

 

Разом з цим у ст. 244-3 КпАП передбачено, що від імені органів державної статистики розглядати справи і накладати адміністративні стягнення мають право керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, його заступники, а також інші уповноважені керівником посадові особи цього органу. Тобто для накладення стягнення на особу, винну у неподанні Анкети, органам статистики не потрібно звертатися до суду. 

 

Проте під час воєнного стану, а також протягом 3 місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни, адміністративний штраф за неподання чи несвоєчасне подання не застосовуватимуться (Закон України від 03.03.2022 №2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»). 

 

Форма подання Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах

 

Наказом Держстату від 18.04.2024 №122 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження №1-ІКТ (річна) «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році».

Вводиться в дію ця форма, починаючи зі звіту у 2025 році. 

 

Отже, у 2025 році подаємо форма №1-ІКТ за формою затверджену у наказі №122.

Завантажуйте шаблон «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році / №1-ІКТ (річна)»

Порядок заповнення форми №1-ІКТ

 

Порядок заповнення Форми наведено у роз’ясненні від 11.06.2024 №19.1.2-12/9-24 щодо показників форми державного статистичного спостереження №1-ІКТ (річна) «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році».


Форма вміщує показники, значення яких мають формат представлення за одиницями вимірювання: 


  1. показники щодо кількості працівників – осіб (у цілих числах);
  2. показники щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – тисяч гривень (у цілих числах);
  3. показники щодо частки доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – відсотків (у цілих числах).


Для заповнення цієї форми варто використовувати:


  1. регістри бухгалтерського обліку;
  2. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій та Інструкцію про застосування Плану рахунків, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291;
  3. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій суб’єктів малого підприємництва, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.04.2001 №186 (у випадку ведення на підприємстві обліку за спрощеною формою);
  4. національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку;
  5. міжнародні стандарти фінансової звітності;
  6. первинні документи, укладені відповідно до чинного законодавства договори між постачальниками електронних комунікаційних послуг і споживачем щодо надання послуг з доступу до мережі Інтернет, між провайдером програмної послуги та споживачем.


Форму умовно можна поділити на 2 частини: загальна та відповіді на питання. 

 

Загальна частина містить ідентифікаційні дані респондента (заповнюються окремими строфами): 

 

  1. ідентифікаційний код ЄДРПОУ. 
  2. найменування.  
  3. місцезнаходження (юридична адреса) поштовий індекс, назва області / АР Крим, назва району, назва територіальної громади, назва населеного пункту, назва району у місті, назва вулиці / провулку, площі тощо, № будинку, № корпусу, № квартири / офісу). 
  4. адреса здійснення діяльності, щодо якої подається форма звітності (фактична адреса) поштовий індекс, назва області / АР Крим, назва району, назва територіальної громади, назва населеного пункту, назва району у місті, назва вулиці / провулку, площі тощо, № будинку, № корпусу, № квартири / офісу). 
Зверніть увагу! У цій частині вносять 2 адреси: місцезнаходження (юридична адреса) та адреса здійснення діяльності, щодо якої подається форма звітності (фактична адреса)

 У наступному блоці зазначається Код території відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) за юридичною адресою. Код території визначається автоматично. 

 

Увага! Якщо у підприємства відсутні дані для анкети, то у блоці «Інформація щодо відсутності даних» проставляється спеціальна позначка «V» у відповідному прямокутнику, а також треба у відведеному місці зазначити одну з наведених нижче причин відсутності даних:  


  1. Одиниця припинена або перебуває в стадії припинення.
  2. Проведено чи проводиться реорганізація або передано виробничі фактори іншій одиниці.


Опитувальник складається з 6 розділів.

Зверніть увагу! У відповідях на запитання форми надають інформацію щодо поточної ситуації на підприємстві в І кварталі 2025 року, крім запитань у розділі 2 цієї форми, по яких запитується інформація за 2024 рік.

На запитання з варіантами відповідей «Так» або «Ні» можливий тільки один варіант відповіді.


Розділ 1. Доступ і використання мережі Інтернет


У Питання 1.1. зазначають загальну кількість працівників, що має доступ до мережі Інтернет у службових цілях.


Показник щодо кількості працівників зазначають у цілих числах.


Кількість працівників підприємства, що мають доступ до мережі Інтернет у службових цілях, визначено із середньооблікової кількості штатних працівників, середньої кількості зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами (за перший квартал поточного року), кількості неоплачуваних власників, засновників та членів їх сімей, які працюють на підприємстві або для нього без регулярної оплати праці.


Якщо відповідь «0», то необхідно перейти в кінець звіту для заповнення реквізитів.


Питання 1.2 містить 4 підпитання на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 1.2 надано хоча б одну позитивну відповідь, то надається відповідь на запитання 1.3, в іншому випадку здійснюється перехід до запитання 1.4.


У Питання 1.3 обирається лише один варіант із варіантів відповідей.


У Питання 1.4 проставляється позначка на питання або «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 1.4 надано відповідь «Ні», то необхідно перейти до пункту 1.6.

Нагадуємо! Що на запитання з варіантами відповідей «Так» або «Ні» можливий тільки один варіант відповіді.

Питання 1.5 містить 8 підпитань відповідь на які необхідно дати у форматі «Так» або «Ні».


На Питання 1.6 та 1.7 надається відповідь у форматі «Так» або «Ні».


Розділ 2. Електронна торгівля


У цьому розділі на запитання надається відповідь за інформацією за 2024 рік. 


Показники форми щодо електронної торгівлі містять інформацію:


  1. про здійснення підприємством продажів товарів або послуг через мережу Інтернет,
  2. дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, отриманий від замовлень, розміщених через вебсайти, вебдодатки або повідомлення типу EDI (Еlectronic Data Interchange) (електронний обмін даними) методами, спеціально розробленими для отримання замовлень, за попередній рік.  


Оплата може здійснюватися онлайн або офлайн. Електронна торгівля не включає замовлення, відправлені електронною поштою.


Якщо заповнено інформацію щодо роздрібного товарообороту від продажу товарів через Інтернет у будь якому кварталі попереднього року (форма №3-торг (квартальна) «Звіт про продаж і запаси товарів у торговій мережі», затверджена наказом Держстату від 10.04.2024 №111), то у формі можуть бути зазначені:


  1. відповідь «Так» на одне із запитань щодо здійснення продажу товарів або послуг через мережу Інтернет;
  2. дані щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ, отриманого від торгівлі через вебсайти або вебдодатки в попередньому році (зазначаються дані в тисячах гривень або у відсотках до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ).


У цьому розділі показники зазначають:


  1. щодо доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – тисяч гривень (у цілих числах);
  2. показники щодо частки доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ – відсотків (у цілих числах).


Питання 2.1 містить 2 підпитання на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 2.1 надано хоча б одну позитивну відповідь, то надається відповідь на запитання 2.2, в іншому випадку здійснюється перехід до запитання 2.4.


На Питання 2.2 зазначають інформацію із рахунку 70 у тисячах гривень (у цілих числах) або у % до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ.


Дані про дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ визначаються за ціною продажу відвантаженої готової продукції (товарів, послуг), що зазначена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (уключаючи продукцію (товари, послуги) за бартерним контрактом), за вирахуванням ПДВ.


Питання 2.2.1 та 2.2.2 містить по 2 підпитання відповідь на які надається у %. Де сума відповідей на ці підпитання повинна дорівнювати 100% по кожному питанню.


Питання 2.3 містить 3 підпитання на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


На Питання 2.4 проставляється позначка на питання або «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 2.4 надано відповідь «Ні», то необхідно перейти до пункту 3.1.


На питання 2.5 беруть інформацію із рахунку 70 і надають відповідь у тисячах гривень (у цілих числах) або у % до загального доходу від реалізації підприємством продукції (товарів, робіт, послуг) без ПДВ.


Розділ 3. Використання програмного забезпечення для бізнесу й аналітика даних


Показники форми щодо використання програмного забезпечення для бізнесу та проведення аналітики даних містять інформацію:


  1. про використання підприємствами програмного забезпечення ERP (Enterprise Resource Planning) для управління ресурсами підприємства шляхом обміну інформацією між різними функціональними сферами (наприклад, бухгалтерський облік, планування, виробництво, маркетинг тощо);
  2. про використання CRM (Customer Relationship Management) для управління взаємовідносинами з клієнтами, керування інформацією про клієнтів (відносини або транзакції);
  3. про використання BI (Business Intelligence) для отримання доступу й аналізу даних (зі сховищ даних, озер даних) із внутрішніх інформаційно-комунікаційних систем і зовнішніх джерел;
  4. щодо обміну даними в електронному вигляді з постачальниками або клієнтами в ланцюжку постачання, а також інформацію щодо проведення аналітики даних на підприємстві.


Питання 3.1 містить 3 підпитання на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


На Питання 3.2 та 3.3 необхідно проставити позначку або «Так» або «Ні»


Якщо на запитання 3.3 надано відповідь «Ні», то необхідно перейти до пункту 3.5.


Питання 3.4 містить 8 підпитань на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


На Питання 3.5 необхідно проставити позначку або «Так» або «Ні».


Розділ 4. Використання послуг хмарних обчислень


Показники форми щодо використання послуг хмарних обчислень містять інформацію про купівлю підприємством будь-яких послуг хмарних обчислень.


Послуги хмарних обчислень можуть постачатися (орендуватися) із серверів провайдерів послуг і дозволяють споживачам використовувати через мережу Інтернет доступ до програмного забезпечення, обчислювальної потужності, дискового простору тощо для віддаленої обробки та зберігання даних.


На Питання 4.1 необхідно проставити позначку або «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 4.1 надано відповідь «Ні», то необхідно перейти до пункту 5.1.


Питання 4.2 містить 10 підпитань на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Розділ 5. Штучний інтелект


Показники форми щодо штучного інтелекту містять інформацію про системи, що використовують такі технології, як:


  1. інтелектуальний аналіз тексту,
  2. комп’ютерний зір,
  3. розпізнавання мови,
  4. генерація природної мови,
  5. машинне навчання,
  6. глибинне навчання для збирання, використання та / або виробництва даних, наприклад, для розроблення прогнозів, рекомендацій та рішень, з різними рівнями автономності.


Системи штучного інтелекту можуть базуватися на програмному забезпеченні або бути вбудованими в пристрої.


Питання 5.1 містить 7 підпитань на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Якщо на запитання 5.1 надано хоча б одну позитивну відповідь, то надається відповідь на запитання 5.2, в іншому випадку здійснюється перехід до розділу 6.


Питання 5.2 містить 7 підпитань на які необхідно надати відповідь «Так» або «Ні».


Розділ 6. ІКТ та навколишнє середовище


Показники форми щодо ІКТ та навколишнього середовища містять інформацію про використання підприємством систем та рішень ІКТ для зменшення негативного впливу на довкілля:


  1. зменшення споживання енергії (не враховується налаштування ІКТ обладнання, наприклад, сплячий режим, зменшення яскравості екрана);
  2. зменшення кількості матеріалів, що використовуються (включаючи витратні матеріали) або збільшення використання вторинної сировини (не враховується споживання паперу, наприклад, кількість паперу, який використовується для друку та копіювання).


На Питання 6.1 та 6.2 необхідно проставити позначку або «Так» або «Ні».


Підписується форма №1-ІКТ керівником або особою, що відповідальна за достовірність наданої інформації із зазначенням повного імені та прізвища підписанта. 

 

Також вказуються номер телефону та електронна пошта підписанта. 

 

Як подавати форму №1-ІКТ

 

Починаючи з 1 січня 2023 року форму №1-ІКТ подають виключно в електронній формі.  

 

Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України від 16.08.2022 №2524-IX «Про офіційну статистику» передбачено, що статзвітність та фінзвітність респонденти-юрособи, відокремлені підрозділи юросіб, розташовані на території України, відокремлені підрозділи юросіб України, розташовані за кордоном, фізособи-підприємці подають виробникам офіційної статистики виключно в електронній формі. 


Зробити це можна через Кабінет респондента на сайті Держстату. 


Аліна ЛАКІС, редактор 7eminar


Шаблони та зразки документів:


Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві у 2025 році / №1-ІКТ (річна)