Чи може підприємець включити до витрат передоплату орендних платежів

ФОП можуть враховувати орендні платежі в складі витрат, якщо вони пов'язані з господарською діяльністю та мають документальне підтвердження сплати

До переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать, зокрема, інші витрати. До складу інших входять ті, що пов'язані з веденням господарської діяльності. Вони не зазначені в пп. 177.4.1 – 177.4.3 Податкового кодексу України (пп. 177.4.4 ПКУ).


До таких витрат належать витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовують в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги.


Оподаткуванню підлягають доходи ФОПів, які отримані протягом календарного (звітного) року від провадження господарської діяльності (п. 177.1 ПКУ).


Підприємці повинні вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п .177.10 ПКУ). Такий облік можна вести в паперовому та/або електронному вигляді, зокрема через е-кабінет.


Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку затвердили наказом Мінфіну від 13.05.2021 № 261.


Отож, ФОП має право вносити до складу витрат суму сплачених протягом календарного (звітного) року орендних платежів, якщо вони безпосередньо пов'язані з одержанням доходу, на підставі документального підтвердження факту їхньої сплати.


Джерело: ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Надходження основних засобів: бухгалтерські проведення

Якими бухпроведеннями показати в обліку придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах попередньої оплати, придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах наступної оплати, придбання основних засобів за рахунок короткострокового кредиту банку, придбання основних засобів за рахунок довгострокового кредиту за програмою «Доступні кредити 5-7-9%», створення основних засобів власними силами, переведення до складу основних засобів з оборотних активів, будівництво основних засобів підрядним способом, безоплатно отриманих основних засобів, надлишки основних засобів, що виявили через інвентаризацію, внесок основними засобами до статутного капіталу, основними засобами до додаткового капіталу без збільшення статутного капіталу, обміну подібними основними засобами, обміну неподібними основними засобами, розповідаємо у статті