Чи може підприємець включити до витрат передоплату орендних платежів

ФОП можуть враховувати орендні платежі в складі витрат, якщо вони пов'язані з господарською діяльністю та мають документальне підтвердження сплати

До переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать, зокрема, інші витрати. До складу інших входять ті, що пов'язані з веденням господарської діяльності. Вони не зазначені в пп. 177.4.1 – 177.4.3 Податкового кодексу України (пп. 177.4.4 ПКУ).


До таких витрат належать витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовують в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги.


Оподаткуванню підлягають доходи ФОПів, які отримані протягом календарного (звітного) року від провадження господарської діяльності (п. 177.1 ПКУ).


Підприємці повинні вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п .177.10 ПКУ). Такий облік можна вести в паперовому та/або електронному вигляді, зокрема через е-кабінет.


Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку затвердили наказом Мінфіну від 13.05.2021 № 261.


Отож, ФОП має право вносити до складу витрат суму сплачених протягом календарного (звітного) року орендних платежів, якщо вони безпосередньо пов'язані з одержанням доходу, на підставі документального підтвердження факту їхньої сплати.


Джерело: ДПС