
3 грудня на базі підкомітету з питань земельних відносин відбулась робоча нарада з обговорення положень проєкту Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо використання права земельного сервітуту для військових потреб», законопроєкт №14117.
Зазначений законопроєкт стосується проблеми, яка залишається невирішеною вже значну кількість часу. В ході війни значна площа земель сільськогосподарського призначення є зайнятою військово-інженерними та фортифікаційними спорудами, що унеможливлює проведення на них сільськогосподарських робіт. Разом з тим, землевласники та землекористувачі продовжують нести обов’язок щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням та виплати плати за землю.
Існуючий «класичний» механізм з примусовим відчуженням земельних ділянок із приватної власності, зміною їх цільового призначення та передачею відчужених земельних ділянок у постійне користування відповідним військовим частинам в даному випадку має ряд недоліків. Це пов’язано з тим, що потреба у використанні земельних ділянок є тимчасовою. Ці землі після закінчення війни можуть бути повернуті власникам у стані, придатному для використання за цільовим призначенням.
Прийняття даного проєкту створить підстави для законного доступу до земель для спорудження зазначених об'єктів, визначить порядок встановлення сервітуту, чіткі права та обов’язки землевласників, землекористувачів і військових, а також дозволить документально підтвердити факт обмеження користування землею та забезпечити можливість компенсацій.
Як буде регулюватись земельний сервітут за законопроєктом
- Рішенням обласної військової адміністрації на земельних ділянках сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя) приватної власності можуть встановлюватися земельні сервітути для використання земельних ділянок для будівництва, облаштування та утримання інженернотехнічних і фортифікаційних споруд.
- Земельні сервітути встановлюються на користь Міністерства оборони України, іншого органу державної влади, що здійснює керівництво військовим формуванням.
- Встановлення земельного сервітуту не потребує погодження із власником земельної ділянки, землекористувачем, заставодержателями земельних ділянок та прав на них. Земельний сервітут встановлюється на 1 рік, при цьому строк дії сервітуту не має закінчуватися раніше припинення або скасування воєнного стану в Україні або на відповідній окремій місцевості.
- Плата за встановлення земельного сервітуту становить 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а у випадку, коли земельний сервітут поширюється лише на частину земельної ділянки – відповідної частини такої земельної ділянки).
- Плата за встановлення земельного сервітуту сплачується власнику земельної ділянки протягом двох років після закінчення або скасування воєнного стану в Україні або у відповідній окремій місцевості.
- Ініціатива щодо викупу для суспільних потреб земельної ділянки, на якій споруджені фортифікаційні, інженерно-технічні об’єкти, споруджені під час дії воєнного стану, може належати Міністерству оборони України, іншому органу державної влади, що здійснює керівництво військовим формуванням, що здійснює експлуатацію таких об’єктів.
Джерело: ВРУ
Читайте більше:
Пільга на земельний податок: куди звертатися
Плата за землю: куди звертатися для звірки даних
Земельний податок при здачі в оренду нерухомості або землі платниками ЄП 2, 3 груп
Чи подають підрозділи (філії) юрособи декларації з плати на землю
Юрособа – єдинник третьої групи призупинив роботу: як тоді з земельним податком



















