
В Україні діяльність АЗС, зокрема щодо реалізації палива, олив, мастил, регулюється постановою КМУ від 20.12.1997 №1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами».
Потрібно пам’ятати, наступне
Продавець пального зобов’язаний надати споживачам достовірну, доступну і своєчасну інформацію про продукт. На прохання споживача копії:
- паспорта якості;
- декларації про відповідність.
Продавець разом з продукцією в обов’язковому порядку видає розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.
Якщо у споживачів є підозра, що відпущено менш пального (недолив), оператор має право та зобов’язаний провести контроль за допомогою еталонного мірника. Відхилення не має перевищувати:
- для рідкого пального – 0,5 %;
- для олив – 1 %;
- для скрапленого вуглеводневого газу – 1 % .
Найменування палива, марка, вид та вміст біокомпонентів розміщується, зокрема, на паливо-розподільчому обладнанні.
Розрахунки можуть здійснюватися готівкою та/або безготівково.
У разі доказаного недоливу – споживачам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки
Якщо права споживача порушено, а адміністрація АЗС відмовляється виконати вимоги покупця, він має право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужба за місцезнаходженням АЗС.
Джерело: Держпродспоживслужба
Читайте більше:
Реклама знижок: що має знати споживач та продавець
Держпродспоживслужба викрила масштабні зловживання у сфері ЖКП
Держпродспоживслужба пояснила, коли «недовага» продукту не є порушенням
Ринок та контроль: Держпродспоживслужба та бізнес обговорили актуальні питання