Як пояснює керівник Центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська, відповідно до частини першої статті 48 Кодексу законів про працю України, облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Реєстр застрахованих осіб складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються:
- відомості про застрахованих осіб;
- інформація про набуття та реалізацію ними прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- інформація про виплати за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Як у реєстр вноситься інформація про працівника?
Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до ПФУ роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.
На сьогодні такі відомості надаються відповідно до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок).
Розрахунок подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 Податкового кодексу України)
Звітним періодом є календарний місяць (п. 1 розділу ІІ Порядку).
Джерело: ФПУ
Читайте більше:
Реєстр застрахованих осіб: які дані про працівників подають страхувальники