Директор і бухгалтер – одна особа: порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді

Подання податкової звітності в електронному вигляді вимагає точного дотримання встановленого порядку підписання, особливо коли головний бухгалтер одночасно виконує обов’язки керівника. В таких випадках важливо правильно оформити Повідомлення про надання права підпису електронних документів і визначити черговість накладання електронних підписів та печатки


Який порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, якщо головного бухгалтера одночасно призначено тимчасово виконувати обов’язки керівника (директора) та як при цьому заповнюється повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису?

Податкова декларація повинна бути підписана, зокрема, керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником (п. 48.5 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).


Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абз. 2 п. 42.6 ПКУ).

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку (п. 3 розд. ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557, далі – Порядок).

  1. До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
  2. На сформоване Повідомлення:
  3. першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення,
  4. після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника,
  5. останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку).
Тобто, керівником до контролюючого органу подається Повідомлення на головного бухгалтера з типом підпису – «директор»

Слід зазначити, якщо головного бухгалтера одночасно призначено тимчасово виконувати обов’язки керівника (директора), то при поданні податкової звітності в електронному вигляді, електронні підписи юридичної особи накладаються у такому порядку:


  1. першим – кваліфікований або удосконалений електронний підпис директора,
  2. другим – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, попередньо змінивши, зокрема, в налаштуваннях Електронного кабінету поле «використання підписів».


Джерело: ДПС


Читайте більше:


Як керівнику підприємства надати працівнику право підпису е–документів

Чи може стороння особа підписувати податкову звітність від імені юрособи

Як делегувати право підпису електронної звітності у разі відпустки директора чи бухгалтера

Підписання акцизної накладної: хто має право накладати КЕП

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇