Безпека на транспорті: Уряд схвалив створення Національного бюро розслідувань

Уряд підтримав законопроєкт, який передбачає створення єдиного Національного бюро з розслідувань аварійних подій на всіх видах транспорту. Цей крок має на меті уніфікувати підходи до розслідувань, підвищити їх ефективність та адаптувати українське законодавство до європейських стандартів


КМУ підтримав євроінтеграційний законопроєкт, розроблений Мінрозвитку.

Мета законопроєкту – це забезпечення незалежного, об’єктивного та неупередженого розслідування аварійних подій на транспорті, а також надання ефективних рекомендацій для запобігання подібним випадкам у майбутньому

Заступник Міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач повідомив:

Наразі в Україні відсутній спеціальний закон, який визначав би правові засади діяльності незалежного органу з розслідувань аварійних подій на транспорті. Також не існує єдиних вимог до осіб, що проводять такі розслідування та чіткої правової основи для організації таких розслідувань. Не менш важливо, що ухвалення законопроєкту стане важливим кроком у виконанні Україною зобов’язань відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС та наблизить національну практику до європейських стандартів.

Це, у свою чергу, впливає, як на рівень аварійності, так і відповідно рівень безпеки на транспорті. Більше того – неврегульованість цього питання знижує міжнародні рейтинги України у сфері транспортних розслідувань та ускладнює участь нашої держави у розслідуванні резонансних катастроф, таких як збиття росією рейсу МН17 біля Донецька чи збиття Іраном рейсу PS752 біля Тегерана.


Передбачено, що Національне бюро з розслідувань аварійних подій на транспорті працюватиме на постійній основі.


До його компетенції увійде розслідування подій на такому транспорті:


  1. автомобільному;
  2. залізничному;
  3. міському електричному;
  4. авіаційному;
  5. морському та внутрішньому водному.


Створення єдиного органу забезпечить:


  1. уніфікований підхід до розслідувань;
  2. прискорення процедур розслідувань та підвищення їх ефективності;
  3. зміцнення довіри та прозорості процесів під час розслідувань;
  4. централізовану аналітику і координацію у сфері безпеки на транспорті;
  5. зростання рівня безпеки на всіх видах транспорту.


Документ визначає:


  1. правові засади організації діяльності Бюро;
  2. обов’язки та повноваження у сфері розслідування;
  3. кваліфікаційні вимоги до директора;
  4. положення щодо контролю, підзвітності та прозорості діяльності;
  5. вимоги до використання матеріалів розслідування та захисту конфіденційної інформації.


Крім того, законопроєкт передбачає внесення змін до низки базових законів і кодексів України у сфері транспорту.


Джерело: Мінрозвитку


Читайте більше:


Перевірка технічного стану авто: правила безпеки

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Залишились лічені дні!

Отримати
Акційні ціни + подарунки