SAF-T UA: як заповнюються елементи зі статусом «Mandatory»

SAF-T UA: як заповнюються елементи зі статусом «Mandatory», якщо інформація для їх заповнення відсутня в системі обліку суб’єкта господарювання та / або не передбачена Порядком? Відповідає ДПС


Відповідно до Порядку у стовпчику «Обов’язковість заповнення» наявність позначки «*» означає, що показник (інформація) повинен обов’язково бути заповнений, відсутність такої позначки означає, що показник може бути заповнений у разі його наявності

У таблиці 6 «Опис елементів SAF-T UA» Детального технічного опису елементів SAF-T UA наведено структуру таблиці з описом та призначенням кожного стовпця для правильної роботи з технічним описом елементів SAF-T UA.


Обов’язковість (Status) вказує, чи є елемент обов’язковим («Mandatory») або необов’язковим («Optional»). Під час передачі даних до ДПС технічний статус обов’язковості передбачає таку реалізацію положень Порядку:


  1. статус «Mandatory» означає, що показник (інформація) повинен обов’язково бути заповнений;
  2. необов’язкові елементи («Optional»), які передбачені Порядком, повинні бути заповнені в разі їх наявності;
  3. необов’язкові елементи («Optional»), які не передбачені Порядком, можуть бути заповнені, якщо, на думку платника податків, це забезпечує більш повне відображення даних, що належать або пов’язані з предметом перевірки.


У деяких випадках статус «Optional» технічно реалізований через атрибут «minOccurs="0"» у визначенні елементів вищого рівня XSD-схеми. Це означає, що елемент може бути не включений у XML-документ без порушення валідності, що, в свою чергу, робить усі вкладені (дочірні) елементи необов’язковими до заповнення.

Використання порожніх елементів можна інтерпретувати, ніби вони мають значення, тому порожні елементи не слід використовувати взагалі, якщо немає даних для заповнення необов’язкового елемента

Необов’язкові елементи («Optional»), які не передбачені Порядком, заповнюються у разі, якщо суб’єкт господарювання вважає, що у зв’язку зі специфікою ведення бухгалтерського обліку та / або особливостями роботи автоматизованого програмного забезпечення, яке використовується суб’єктом господарювання, доцільно внести додаткові елементи обліку та дані, які забезпечать більш повне та достовірне відображення інформації щодо обліку доходів, витрат, фінансового результату та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування, повнотою та своєчасністю сплати податків.


При цьому слід звернути увагу, що файл SAF-T UA розроблений на основі Рекомендацій ОЕСР щодо стандартного аудиторського файлу (версія 2.0), згідно з якими основне припущення полягає в тому, що всі елементи, включені в модель ОЕСР, є потенційно корисними для аудиторів.


Формування SAF-T UA повинно здійснюватися на основі даних вихідної системи обліку відповідно до обраної підприємством форми бухгалтерського обліку як певної системи регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених Законом України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.


Джерело: ДПС


Матеріали на тему:


Е-аудит: 34 платники у тестовому режимі подали 261 стандартний аудиторський файл (SAF-T UA)

У чому полягає суть підходу формування множини файлів SAF-T UA

Впровадження SAF-T UA та е-аудиту: пояснення від Голови ДПС

SAF-T UA: чи треба зазначати особу або програму, що вносить записи у бухоблік

Зміна статусу постачальника: як відобразити в SAF-T UA

Лише раз на рік, до Дня бухгалтера й аудитора: спеціальні ціни та грандіозні розіграші! Дізнатись більше

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇