Проте суд встановив, що медзаклад повністю фінансується з НСЗУ та місцевого бюджету і не отримував доходів з інших джерел. Це звільняє його від сплати таких санкцій згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України від 21.03.1991 №875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон №875).
Нагадаємо, положення ч. 1 ст. 20 Закону №875:
«Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів».
Аргументи апелянта про те, що заклад «може отримувати інше фінансування», суд визнав бездоказовими. А ознака неприбутковості 0048 не впливає на обов’язок чи звільнення від сплати санкцій.
Від редакції! Якщо заклад отримує кошти від платних послуг, норма з ч. 1 ст. 20 Закону №875, яка звільняє від відповідності за невиконання інвалідного нормативу, вже не працює.
Джерело: Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду у справі за №620/9231/24 від 27.06.2025
Статті на тему:
Працівник з інвалідністю: зарплата, податки, звітність, зразки документів
Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю: роботодавцям приготуватися
Середньомісячна зарплата для квоти 4%: новий розрахунок для осіб з інвалідністю
Штрафи за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році
Оскарження штрафів за недотримання нормативу працевлаштування людей з інвалідністю
Не ризикуйте штрафами за недотримання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю – перевірте все за хвилину. Калькулятор нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю сам розрахує СКШП, норматив і навіть можливу суму санкцій. Спробуйте – точно не пошкодуєте, бо краще знати заздалегідь, ніж потім платити