Виплата дивідендів після подачі фінансової звітності у 2026 році
На 2026 рік звітність з податку річна.
Чи маємо ми право виплачувати в серпні 2026 дивіденти за 1 півріччя 2026 після подачі фін.звітності, враховуючи що Декларації з прибутку не буде?
Так, підприємство може виплатити у серпні 2026 року дивіденди за І півріччя 2026 року на підставі проміжної фінансової звітності без подання декларації з податку на прибуток за півріччя, якщо така виплата не обмежена статутом товариства.
Товариство з обмеженою відповідальністю має право приймати рішення про розподіл чистого прибутку та виплату дивідендів за будь-який період, кратний кварталу, зокрема за півріччя, якщо інше не передбачено статутом (Закон про ТОВ /ТДВ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2275-19#Text, ч. 3 ст. 26). Підставою для прийняття такого рішення є проміжна фінансова звітність за І півріччя 2026 року, складена відповідно до Закону про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text.
Виплата дивідендів не залежить від факту подання декларації з податку на прибуток за відповідний період. Відповідно до пп. 57.1-1.1 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text, емітент корпоративних прав нараховує дивіденди власнику таких прав незалежно від наявності оподатковуваного прибутку, визначеного за правилами податкового обліку. Тому подавати декларацію з податку на прибуток за І півріччя 2026 року виключно для виплати дивідендів не потрібно.
Якщо дивіденди виплачуються фізичним особам — резидентам, авансовий внесок з податку на прибуток не сплачується (пп. 57.1-1.3 ПКУ). При цьому підприємство утримує ПДФО за ставкою 5% (пп. 167.5.2 ПКУ) та військовий збір за ставкою 5%.
Наприклад, при нарахуванні дивідендів у сумі 100 000 грн:
ПДФО — 100 000 грн × 5% = 5 000 грн
Військовий збір — 100 000 грн × 5% = 5 000 грн
До виплати учаснику — 90 000 грн.
Якщо дивіденди виплачуються юридичній особі, виникає обов’язок зі сплати авансового внеску з податку на прибуток відповідно до пп. 57.1-1.2 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text. Оскільки річна декларація за 2026 рік на момент виплати ще не буде подана, а податкове зобов’язання за цей рік не буде узгоджене та сплачене, авансовий внесок розраховується із всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Такий внесок сплачується до або одночасно з виплатою дивідендів і не зменшує суму дивідендів, належну отримувачу.
Суму сплаченого авансового внеску підприємство має право врахувати у зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток у декларації за 2026 рік згідно з пп. 57.1-1.2 ПКУ.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

