Новий реквізит у ТТН: обов'язковість та дата заповнення
Новий рядок ТТН «Місце, де зберігається автомобіль...» стане обов’язковим для заповнення з 26 липня 2026 року.
Нову форму ТТН, наведену в додатку 7 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу №363 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0128-98, а також оновлене Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів затверджено наказом Мінрозвитку від 12.12.2025 № 1727. Наказ опубліковано 26 січня 2026 року, тому він набирає чинності через шість місяців — з 26 липня 2026 року.
Цей реквізит прямо пов’язаний із винятками щодо обліку робочого часу водіїв. Оновлене Положення передбачає спрощені вимоги до обліку часу керування, перерв і відпочинку для окремих перевезень у межах 100 кілометрів по прямій від місця зберігання автомобіля, зокрема для автомобілів до 7,5 т, сільськогосподарської чи будівельної техніки, доставки пошти тощо. За останнім абзацом п. 5 розд. І оновленого Положення, щоб підтвердити право на такі винятки, адресу зберігання автомобіля обов’язково зазначають у ТТН.
Оскільки в оновленому Положенні немає прямого уточнення, що цей рядок заповнюють лише перевізники, які користуються такими винятками, під час перевірок відсутність адреси зберігання автомобіля в ТТН може розцінюватися як порушення оформлення документа. Тому з 26.07.2026 адресу місця зберігання автомобіля — гараж, паркінг, адресу перевізника чи його філії — потрібно буде зазначати в усіх ТТН.
Щодо обов'язковості: тут треба бути точним. Сам рядок має бути в формі, оскільки він визначений самою формою. Щодо заповнення - він є обов'язковим в розумінні "Положення про робочий час...", і відсутність його може спричинити відповідальність саме за невиконання умов робочого часу та часу відпочинку водіїв.
Разом із тим, Адміністративна відповідальність за абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (штраф 17 000 грн) застосовується за здійснення перевезень без документів, визначених саме статтею 48 цього Закону. Оскільки реквізит про місце зберігання транспортного засобу не входить до обов'язкових за цією статтею, його відсутність у ТТН не є порушенням правил контролю на автомобільному транспорті та не дає підстав органам Укртрансбезпеки чи податкової служби визнавати ТТН недійсною.
За перевезення без належно оформленої ТТН на перевізника може бути накладено штраф 17 000 грн, тобто 1 000 НМДГ, відповідно до ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» https://zakon.rada.gov.ua/go/2344-14.За буквою закону, за відсутність в оформленій ТТН заповнення цієї строчки саме ця відповідальнісь застосована бути не повинна, але - оскільки практики ще не склалося, треба дочекатися дати його введення. 26 липня та можливих роз'яснень контролюючих органів, оскліьки наразі дійсно підстав для штрафу за ст. 60 Закону про автомобільний транспорт через цей реквізит - абсолютно немає.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

