Облік фінансової допомоги на спрощеній системі: важливі нюанси
Ні, повторно включати дохід у ІІ кварталі 2026 року не потрібно, якщо ця сума вже була включена до доходу платника ЄП після спливу 12 місяців з дати отримання поворотної фінансової допомоги.
Відповідно до пп. 3 п. 292.11 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20260101#n7038 до складу доходу платника єдиного податку не включається сума поворотної фінансової допомоги за умови, що вона повернена протягом 12 календарних місяців з дня її отримання.
Якщо поворотна фінансова допомога не була повернена протягом зазначеного 12-місячного строку, її сума включається до складу доходу платника єдиного податку наступного дня після закінчення такого строку. Саме на цю дату виникає об’єкт оподаткування єдиним податком, що підтверджується роз’ясненнями ДПС у категорії 108.01.02 ЗІР https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=28181.
У Вашому випадку ТОВ на ЄП (ставка 5 %) у червні 2025 року вже включило суму неповернутої поворотної фінансової допомоги до доходу у зв’язку із закінченням 12-місячного строку. Тому станом на червень 2026 року повторних підстав для визнання доходу за цією ж сумою немає.
Податковий кодекс не містить норм, які б передбачали щорічне або повторне включення до доходу однієї й тієї ж суми поворотної фінансової допомоги через те, що вона залишається неповернутою після першого оподаткування.
Надалі така заборгованість продовжує обліковуватись у бухгалтерському обліку як зобов’язання перед кредитором до моменту її фактичного погашення, прощення боргу чи припинення зобов’язання на інших підставах, передбачених законодавством.
Якщо сторони мають намір відтермінувати повернення коштів, вони можуть укласти додаткову угоду про продовження (пролонгацію) строку повернення поворотної фінансової допомоги. Водночас така пролонгація не впливає на вже виниклі наслідки з оподаткування єдиним податком, якщо сума допомоги була включена до доходу після спливу 12-місячного строку відповідно до пп. 3 п. 292.11 ПКУ.
Також слід враховувати вимоги бухгалтерських стандартів щодо дисконтування довгострокової заборгованості. Якщо внаслідок пролонгації строк погашення зобов'язання на дату балансу перевищує 12 місяців, підприємству необхідно оцінити, чи підлягає така заборгованість дисконтуванню відповідно до вимог ПСБО або МСФЗ, які застосовує підприємство.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


