Оподаткування ПнВК: нюанси витрат та доходів у 2026 році
20% витрат попереднього року становить 6 млн грн.
Загальна сума витрат, виплачених ФОПам за 2026 становитиме 9 млн грн, з них: 7 млн грн сплачено протягом перебування на ПнП на загальних підставах, 2 млн грн сплачено протягом 4 кварталу на ПнВК.
Чи виникає тут оподаткування ПнВК по розрахунках з ФОП? Як це рахується?
Так, у наведеній ситуації може виникнути оподаткування ПнВК щодо виплат ФОП, здійснених у IV кварталі під час перебування на особливих умовах оподаткування.
Оскільки загальний дохід за 2026 рік перевищить 40 млн грн, підприємство втрачає право на незастосування податкових різниць і повинне застосовувати різницю, передбачену пп. 140.5.17 Податкового кодексу України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text, за період перебування на податку на прибуток на загальних підставах.
Ліміт за пп. 140.5.17 ПКУ визначається виходячи з 20% витрат попереднього року. У наведеному випадку такий ліміт становить 6 млн грн.
Загальна сума придбань у платників єдиного податку за 2026 рік становить 9 млн грн, з яких:
7 млн грн — під час перебування на податку на прибуток на загальних підставах;
2 млн грн — під час перебування на особливому режимі оподаткування резидента Дія Сіті (ПнВК).
Перевищення над лімітом становить:
9 млн грн – 6 млн грн = 3 млн грн.
Саме ця сума підпадає під спеціальні правила оподаткування.
Щодо періоду перебування на податку на прибуток на загальних підставах застосовується різниця за пп. 140.5.17 ПКУ. Оскільки вже за 9 місяців сума виплат ФОП становить 7 млн грн, перевищення над лімітом 6 млн грн складає 1 млн грн. На цю суму збільшується фінансовий результат до оподаткування.
Щодо виплат ФОП у IV кварталі на суму 2 млн грн, здійснених уже під час перебування на ПнВК, застосовуються правила оподаткування операцій резидентів Дія Сіті на особливих умовах. Оскільки ліміт 20% вже вичерпано протягом перебування на загальній системі, уся сума таких виплат у розмірі 2 млн грн розглядається як сума перевищення та підлягає оподаткуванню за правилами ПнВК.
Таким чином:
1 млн грн перевищення враховується через різницю за пп. 140.5.17 ПКУ під час визначення податку на прибуток за період перебування на загальній системі;
2 млн грн виплат ФОП, здійснених у IV кварталі під час перебування на ПнВК, підлягають оподаткуванню за правилами особливого режиму оподаткування резидентів Дія Сіті.
Загальний обсяг перевищення ліміту становить 3 млн грн, але механізм його оподаткування розподіляється залежно від того, в якому податковому режимі були здійснені відповідні виплати.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

