Оцінка автомобіля при продажу: чи необхідна та які наслідки
Юр.особа планує продати легковий автомобіль фіз.особі.
Чи потрібна обов'язково оцінка незалежного експерта?
Якщо оцінка вища від ціни реалізації, які наслідки і що робити, щоб уникнути наслідків.
Дякую.
Залучати незалежного оцінювача необов’язково. Але, якщо продаж відбудеться за ціною, нижчою за ринкову, то у фізособи виникне оподаткування.
Документально:
- наказ директора про продаж;
- договор купівлі-продажу (посвідчений нотаріально або оформлений у сервісному центрі МВС);
- видаткова накладна або акт приймання-передачі покупцю.
ТОВ обов'язково має звернутися до ТЦК, де авто стоїть на обліку, де отримує довідку (дозвіл) на зняття транспортного засобу з обліку. Без цієї відмітки або довідки сервісний центр МВС не проведе реєстраційну дію.
В бухобліку:
- Дт 131 Кт 105 — Списано суму накопиченого зносу.
- Дт 286 Кт 105 — Переведено автомобіль до складу активів для продажу.
- Дт 377 Кт 712 — Відображено дохід від продажу (договірна вартість з ПДВ).
- Дт 712 Кт 641/ПДВ — Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ.
- Дт 943 Кт 286 — Списано балансову (залишкову) вартість.
Відповідно до п. 29 П(С)БО 7 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#Text, нарахування амортизації припиняється починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта ОЗ. Тому в місяці переведення ОЗ до необоротних активів, утримуваних для продажу, слід ще нарахувати місячну амортизацію. Наприклад, прийняли рішення про продаж у червні, то амортизацію за червень потрібно нарахувати повністю.
ПДВ.
Для ПДВ база оподаткування — договірна вартість, але не нижче балансової (залишкової) вартості ОЗ за даними бухобліку, що склалася на початок звітного періоду, протягом якого здійснюється продаж (п. 188.1 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17?find=1&text=2024#n4551).
Якщо договірна вартість = залишковій, то нараховуєте ПДВ на залишкову вартість. Якщо ціна продажу вища за залишкову, то нараховуєте ПДВ на договірну вартість.
ПН складається на дату виникнення податкових зобов'язань. Така дата визначається за п. 187.1 ПКУ – дата події, що сталась раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата, а в разі постачання за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку;
б) дата відвантаження товарів/послуг (в даному випадку автомобіля) – тобто дата акта приймання передачі такого транспортного засобу і переходу права власності до покупця.
Нюанси при продажі фізособі
Зверніть увагу: якщо підприємство продає автомобіль фізичній особі за ціною, яка є нижчою за ринкову (звичайну), то така фізособа отримує дохід у вигляді додаткового блага (індивідуальної знижки). На це вказує пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ.
З різниці між ринковою ціною та ціною договору (суми знижки) підприємство як податковий агент зобов'язане утримати та перерахувати до бюджету:
- ПДФО 18%. Оскільки благо надано в негрошовій формі, база оподаткування ПДФО визначається із застосуванням «натурального» коефіцієнта 1,219512 (п. 164.5 ПКУ);
- Військовий збір 5% (п. 16-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Для військового збору натуральний коефіцієнт не застосовується.
Для підтвердження справедливої вартості можете залучити професійного оцінювача майна, хоча закон не забороняє визначити звичайну ціну самостійно.
Відповідно до пп. 14.1.71 ПКУ, звичайна ціна — це ціна, визначена сторонами договору, яка за замовчуванням вважається такою, що відповідає ринковим цінам. Для самостійного обґрунтування вартості перед податківцями підприємству варто зробити та задокументувати (наприклад, бухгалтерською довідкою) аналіз цін на аналогічні автомобілі на ринку, використовуючи відкриті джерела (спеціалізовані сайти оголошень).
Додатково відео «Продаж автомобіля: скільки та за що заплатить продавець» https://7eminar.ua/events/3935/8675
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

