Обґрунтування витрат на каву та солодощі для працівників
1) Щодо ПДВ
Якщо компанія купує продукти у платників ПДВ, вона цілком законно може відобразити вхідний податок у складі податкового кредиту — за правилом «першої події» (п. 198.1, п. 198.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text).
Головна умова — наявність коректно складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної або документа, що її замінює.
Наприклад, для готівкових покупок чи розрахунків карткою це може бути касовий чек на суму до 200 грн на день без ПДВ (сума з ПДВ — до 240 грн) згідно з п. 201.11 ПКУ. Цю позицію підтверджує й сама ДПС в індивідуальній податковій консультації (ІПК) від 22.12.2023 № 4852/ІПК/99-00-21-02-02.
Складніше з тим, що відбувається далі — коли ці продукти йдуть на частування персоналу чи гостей. Тут податківці зазвичай сумніваються, чи пов'язана така витрата з господарською діяльністю підприємства. Хоча на практиці зв'язок очевидний (приємна атмосфера в офісі впливає на репутацію компанії, її імідж і на лояльність команди), доводити це фіскальним органам без залучення суду доведеться довго.
У податківців є усталений підхід до подібних ситуацій. Якщо вартість таких продуктів закладена у витрати і, відповідно, включається до вартості товарів чи послуг, операції з постачання яких є об'єктом оподаткування (тобто покупці фактично компенсують ці витрати через базу оподаткування ПДВ), такі товари визнаються використаними в господарській діяльності. У такому разі додаткові податкові зобов'язання за п. 198.5 ПКУ нараховувати не потрібно. Ця логіка викладена в ІПК ДПСУ від 24.10.2024 № 4963/ІПК/99-00-21-03-02 та від 22.12.2023 № 846/ІПК/99-00-21-02-02.
Тобто, на думку податківців, єдиний спосіб уникнути компенсаційних зобов'язань з ПДВ — довести, що вартість офісних частувань калькулюється в ціні продукції/послуг підприємства. Оскільки на практиці виконати таку умову (особливо для ІТ-компаній) та документально підтвердити це фіскалам майже нереально, компенсаційних податкових зобов'язань, скоріш за все, не уникнути (виняток — закупівля у неплатників ПДВ).
Для цього підприємству потрібно не пізніше останнього дня звітного періоду скласти та зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну з типом причини «13» (використання в негосподарській діяльності) на суму вартості придбаних продуктів.
2) Щодо ПнВК
Сама по собі операція з купівлі води, кави та солодощів для офісу не є окремим об'єктом оподаткування ПнВК. Жодних окремих нарахувань податку за ставкою 9% суто на ці товари закон не передбачає. Наслідки залежать виключно від статусу вашого контрагента:
- Якщо постачальник — платник податку на прибуток на загальній системі - жодних податкових наслідків з ПнВК немає. Витрати в межах ліміту 15 тис. грн повністю вільні від оподаткування.
- Якщо постачальник — платник єдиного податку (ФОП або ТОВ на 3 групі) - ця сума потрапляє під розрахунок так званого «ліміту на спрощенців». Відповідно до пп. 135.2.1.15 ПКУ, до бази оподаткування ПнВК за ставкою 9% включається сума придбання товарів (робіт, послуг) у платників єдиного податку протягом року в розмірі, що перевищує 20 % суми витрат від будь-якої діяльності компанії за попередній річний звітний період. Тобто вартість кави та води просто накопичуватиметься разом із рештою виплат іншим єдинникам для контролю цього 20%-го ліміту.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

