Резидентство Дія Сіті: умови, пільги та оподаткування для стартапів
Новостворена ТОВ має право стати резидентом Дія Сіті без виконання умов про 9 працівників та ЗП 1200Є,так? Але протягом 3 міс маємо отримати дохід у сумі не менше 20 000 Є, так?
І по факту можемо працювати без виконання умов по працівникам та ЗП протягом 2х років?
Тут же можемо обрати особливий режим оподаткування резидентів Дія Сіті, 9%, чи все таки ні?
Якщо ж ЗП буде не менше 1200 Є то ми маємо право на пільгову ставку ПДФО (5%)та ЄСВ (від суми мін ЗП)? Чи ще має бути виконана умова про 9 працівників для пільгової ставки по податкам?
1) Так, ви маєте право стати резидентом Дія Сіті (стартапом) без цих умов на старті.
Частина 3 статті 5 Закону № 1667-IX (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#n49) прямо дозволяє новоствореній компанії набути статус резидента Дія Сіті на умовах стартапу, якщо вона відповідає таким критеріям:
- Зареєстрована не раніше ніж за 24 календарні місяці до дня подання заяви.
- Розмір доходу не перевищує граничний обсяг, встановлений п. 291.4 ПКУ (для платників єдиного податку 3-ї групи. У 2026 році це 10 091 049 грн). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3610
- Здійснює види діяльності, передбачені ч. 4 ст. 5 Закону № 1667-IX.
Вимоги щодо середньої ЗП у 1200 євро та штату у 9 людей на етапі входу для стартапів не застосовуються.
2) Умови про дохід 20 000 євро за перші 3 місяці для збереження резидентства немає. Вона потрібна лише для бронювання працівників.
Для стартапу критерій 90% кваліфікованого доходу розраховується за підсумками календарного року. Якщо в перші місяці роботи у вас взагалі немає доходів — статус резидента ви не втрачаєте.
Сума у 20 000 євро згадується у спеціальних критеріях Постанови КМУ № 76, яка регулює бронювання. Якщо стартапу потрібне право бронювати персонал, він зобов'язаний за перші 3 місяці залучити щонайменше 20 000 євро у вигляді доходу, інвестицій чи грантів. Якщо бронювання вам не потрібне, цю цифру можна повністю ігнорувати.
3) Термін роботи у статусі стартапу становить не повні 2 роки, а до кінця наступного календарного року.
Частина 3 статті 5 Закону № 1667-IX чітко обмежує цей пільговий період: стартап має право не виконувати вимоги щодо штату (9 осіб) та середньої ЗП (1200€) «не пізніше ніж до 31 грудня року, наступного за роком, в якому було набуто статус резидента Дія Сіті».
Наприклад, якщо ви отримаєте статус резидента у липні 2026 року, то не виконувати загальні умови ви зможете до 31 грудня 2027 року. З 1 січня 2028 року норми про 9 фахівців та 1200 євро в еквіваленті стануть для вашого ТОВ обов'язковими.
4) Так, ви можете обрати особливий режим ПНВК 9% одразу.
Відповідно до п.п. 141.9-1.2.1 ПКУ, будь-який резидент Дія Сіті (зокрема й стартап) має право обрати особливі умови оподаткування податком на прибуток підприємств (за ставкою 9% на виведений капітал).
Статус стартапу ніяк не обмежує вас у виборі моделі оподаткування. Заяву про перехід на ПнВК ви можете подати одночасно із заявою на резидентство.
5) Так, ви маєте право на пільгові ставки. Наявність 9 працівників для цього НЕ потрібна, але вимога про 1200€ є обов'язковою для ПДФО та ЄСВ.
ПДФО: Підпункт 170.14-1.6 ПКУ дозволяє стартап-резидентам Дія Сіті сплачувати ПДФО за ставкою 5%, якщо в них середньооблікова кількість працівників і гіг-спеціалістів менша ніж дев'ять осіб, але при цьому виконується вимога стосовно середньої місячної винагороди (не менше 1200 євро в еквіваленті на кожного залученого фахівця).
ЄСВ: Згідно з абзацом другим частини 14-1 статті 8 Закону про ЄСВ № 2464, стартапи – резиденти Дія Сіті мають право нараховувати ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску до 31 грудня наступного календарного року за тим, у якому стартап набув статусу резидента, навіть коли компанія не виконує вимогу щодо кількості у 9 працівників. Водночас стартап має виконувати вимоги до середньої місячної винагороди та відсутності податкового боргу.
На етапі стартапу компанія може мати менше ніж 9 людей — пільгове оподаткування через це не втрачається.
Важливе застереження. Якщо станом на 31 грудня року, наступного за роком отримання статусу резидента, компанія не досягне кількості 9 осіб, вона зобов'язана самостійно нарахувати та сплатити за власний рахунок до бюджету:
- ПДФО — різницю між стандартною ставкою 18% і вже сплаченими 5%;
- ЄСВ — різницю між мінімальним внеском та повним внеском у розмірі 22% від фактичної бази нарахування (доходів спеціалістів).
Таке донарахування стосується виключно доходів, виплачених протягом останніх трьох місяців пільгового періоду (жовтень, листопад, грудень). За попередні місяці роботи стартапу податки перераховувати не потрібно.
«Працівники Дія Сіті: заробітна плата, лікарняні, відпускні, відображення у Податковому розрахунку» https://7eminar.ua/news/5565-rezident-diya-siti-zarobitna-plata-likarnyani-vidpuskni-statnim-pracivnikam-ta
«Резиденство Дія.Сіті. Гайдлайн для ІТ-бізнесів» https://city-backend.diia.gov.ua/storage/uploads/DC_start_kit.pdf
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…

