Розрахунок компенсації за невикористану відпустку при звільненні працівника
Розрахунок середньої заробітної плати для компенсації невикористаної відпустки у даному випадку здійснюється виходячи з посадового окладу працівника.
Відповідно до п.2 розділу ІІ Порядку обчислення середньої заробітної плати, постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 (далі – Порядок №100 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/100-95-%D0%BF#n57 ) працівникові, який пропрацював на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи – підприємця або фізичної особи, які в межах трудових відносин використовують працю найманих працівників, менше року, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактичний час роботи, тобто з першого числа місяця після оформлення на роботу до першого числа місяця, в якому надається відпустка або виплачується компенсація за невикористану відпустку, матеріальна (грошова) допомога.
Отже, Порядком №100 передбачено, що до розрахункового періоду включаються повні календарні місяці, які передують місяцю виплати компенсації. Місяць виплати компенсації невикористаної відпустки – вересень 2025 р., тому вересень до розрахункового періоду не включається, навіть якщо він повністю відпрацьований. Крім того працівник прийнятий на роботу 13 серпня 2025 року. Тобто немає жодного повного календарного місяця.
Згідно з п.4 Порядку №100, якщо працівник не має жодного повністю відпрацьованого місяця, розрахунок середньої заробітної плати проводиться на основі встановленого посадового окладу.
Для розрахунку середньоденної заробітної плати використовуємо формулу:
посадовий оклад × 12 місяців / 365 днів.
Підставляємо значення:
8500 грн × 12 / 365 = 279,45 грн – це середньоденна заробітна плата для розрахунку компенсації.
Далі визначаємо кількість днів невикористаної відпустки.
За період роботи з 13.08.2025 по 30.09.2025 (49 календарних днів) працівнику належить компенсувати 3 дні щорічної відпустки, що розраховується за формулою: 24 дні (тривалість щорічної відпустки за повний робочий рік) / (365 - 9 днів) × 49 днів (відпрацьований період). Де 9 - святкові та неробочі дні згідно ст. 73 КЗпП з урахуванням того, що на момент звільнення працівника воєнний стан встановлено до 5 листопада 2025 року.
Таким чином, сума компенсації за невикористану відпустку складе: 279,45 грн × 3 дні = 838,35 грн.
Ця сума підлягає нарахуванню працівнику при звільненні з утриманням відповідних податків і зборів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


