Заголовок тимчасово відсутній
Розмір допомоги по вагітності та пологах обчислюється виходячи із доходу ФОП, з якого сплачено страхові внески (роз’яснення ПФУ https://www.pfu.gov.ua/2158848-osoblyvosti-vyplaty-likarnyanyh-dlya-fop/). Тобто допомога за лікарняним обчислюється на підставі даних додатку 1 ЄСВ.
Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованого за розрахунковий період (12 календарних місяців) доходу, на який нарахований ЄСВ на кількість календарних днів в розрахунковому періоді (п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF#n20). Розрахунковий період для обчислення допомоги – 12 місяців, що передують настанню страхового випадку. Доход для ФОП це сума, з якої сплачено ЄСВ. Місяці, в яких користувались пільгою та ЄСВ не сплачували, не викидають з розрахунку. В таких місяцях дохід 0,00 грн, а кількість календарних днів 30 або 31.
Якщо сплатили ЄСВ лише за 2 місяця, середньоденна допомога буде:
40000 : 366 = 109,29 грн.
Водночас, сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку (ч.2 ст.19 Закону України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#n1362.
Тобто середньоденна допомога не може бути менше 8000 : 30,44= 262,81 грн.
Розмір допомоги визначається шляхом множення середньоденної допомоги на 126. Отже, сума допомоги по вагітності та пологах:
262,81 х 126 =33114,06 грн.
Інша сума вийде, якщо це новостворений ФОП. Тоді в розрахунковому періоді буде менша кількість днів. Наприклад, ФОП відкрив підприємницьку діяльність наприкінці лютого, ЄСВ сплачений за березень- квітень, лікарняний в травні. Тоді в розрахунковому періоді 61 день. Середньоденна допомога буде:
40000 : 61 = 655,74 грн, але при цьому має бути застосовано обмеження. Якщо протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку страховий стаж менше 6 місяців, допомога по вагітності та пологах обмежується двократним розміром мінімальної заробітної плати 525,62 грн за день. (ч.4 ст.12 Закону 1105).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…

