Заголовок тимчасово відсутній
Якщо сума виплати не буде перевищувати раніше внесені кошти в СК, то об`єкт оподаткування не виникає.
ПКУ визначає наступне (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n256):
"14.1.49. ...Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюються також:
...виплата в грошовій або негрошовій формі, що здійснюється юридичною особою на користь її засновника та/або учасника - нерезидента України у зв’язку зі зменшенням статутного капіталу, викупом юридичною особою корпоративних прав у власному статутному капіталі, виходом учасника зі складу господарського товариства або іншої аналогічної операції між юридичною особою та її учасником, у розмірі, що призводить до зменшення нерозподіленого прибутку юридичної особи";
Доходом нерезидента-юрособи є за визначенням ст. 141 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n10752):
"141.4.1. Доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами є:
...б) дивіденди, які сплачуються резидентом;"
Отже, при виплаті суми нерезиденту-юрособі, що не перевищує суму внеску до СК, оподаткування відсутнє.
Так само і по юрособі-резиденту - ПКУ не передбачає утримувати будь-які податки при виплаті суми зменшення СК юрособі-резиденту
Щодо оподаткування доходів фізособи:
ПКУ визначає наступне в ст. 170 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965):
"170.2.2. ... До продажу інвестиційного активу прирівнюються також операції з:
...повернення платнику податку коштів або майна (майнових прав), попередньо внесених ним (або особою, у якої інвестиційний актив був придбаний прямо чи опосередковано) до статутного капіталу емітента корпоративних прав, у разі виходу такого платника податку з числа засновників (учасників) такого емітента, зменшення статутного капіталу такого емітента чи ліквідації такого емітента....
170.10.1. Доходи з джерелом їх походження в Україні, що нараховуються (виплачуються, надаються) на користь нерезидентів, оподатковуються за правилами та ставками, визначеними для резидентів (з урахуванням особливостей, визначених деякими нормами цього розділу для нерезидентів)...
170.10.3. У разі якщо доходи з джерелом їх походження в Україні виплачуються нерезиденту резидентом - юридичною або самозайнятою фізичною особою, такий резидент вважається податковим агентом нерезидента щодо таких доходів. Під час укладення договору з нерезидентом, умови якого передбачають отримання таким нерезидентом доходу з джерелом його походження в Україні, резидент зобов'язаний зазначити в договорі ставку податку, що буде застосована до таких доходів."
Отже, якщо фізособа-резидент чи нерезидент отримує виплату у випадку зменшення СК в сумі, що не перевищує раніше внесені внески до СК, то оподаткованого доходу у фізособи не виникає.
Проте, ТОВ має показати ці виплати в додатку 4ДФ з кодом 112.
Додатково рекомендуємо ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…


