Заголовок тимчасово відсутній
Борги співробітників, які звільнені. можна списати через прощення боргу.
При прощенні боргу ПДФО боржник з прощеного боргу сплачує самостійно та відображає його суми у річній податковій декларації про майновий стан та доходи. https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/509998.html
Якщо кредитор належним чином не повідомив боржника про прощення боргу, тоді кредитор є податковим агентом і має виконати всі його функції щодо оподатковуваного доходу фізособи. - тобто , звичайно підприємство може без повідомлення співробітника зробити прощення боргу, але тоді потрібно буде нарахувати та показати в звітності більшу суму, тому що податки також потрібно буде утримати, а не сплатити за свій рахунок.
ЄСВ на ці суми не нараховується, вони не мать ніякого відношення до оплати праці і в Інструкціїї №5 не згадуються. Форма наказу довільна, зміст зводиться до того що приймається рішення про "анулуювання боргу у розмірі такому-то фізичній особі, який утворився через помилкову виплату такого то числа, через те, що фізична особа станом на дату наказу не перебуває в трудових відносинах". Більш ніж зміст наказу, важливий порядок подання повідомлення. На це слід приділити підвищену увагу, бо від цього залежить порядок оподаткування. Повідомити можна одним з таких способів: — або надіслати рекомендований лист з повідомленням про вручення,
— або укласти відповідний договір чи надати повідомлення боржникові особисто під підпис
Про це докладно в узагальнюючій податкові консультаціїї тут , розписаний порядок надсилання повідомлення
https://mof.gov.ua/storage/files/UPK4.docx
Частину боргу, що не перевищує 25% мінзарплати ( п. п. 165.1.55 п. 165.1 ст. 165 ПКУ) можна "простити" без податків, частина такого боргу буде відображатися в 4ДФ з ознакою 189, решта оподатковуться , ознака 126. І так буде незалежно від того, чи нараховує підприємство податки, чи ні (тобто якщо цей обов'язок виконуватиме працівник)
Повідомлення про прощення краще поштою, з повідомленням про вручення, та зберігати його для податкової. Колишній працівник має сам подати декларацію та сам сплатити податки. Податкова нагадає йому, базуючись на вашій звітності, якщо він цього не зробить. Зауважу, що у випадку неповідомлення - підприємство є податковим агентом і само має сплатити ПДФО та Вз, тому при подачі в звітності оподаткованої частини з ознакою 126 податкова може звернутися із запросили надати пояснення. Їх потрібно надати, і тут знадобиться рішення керівника і копія повідомлення, що надіслане працівнику.
Щодо податку на прибуток -прощений борг підприємство включає в склад витрат Дт949, які впливають на фінансовий результат. Коригувати фінансовий результат на суму прощеного боргу фізичної особи не передбачено. Тому вплив на податок на прибуток - це звичайний вплив витрат на формування фінансовго результату, отже, ця сума зменшуватиме податок на прибуток.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


