Формування фіскального чеку при поверненні коштів на картку покупця: заповнювати дані ЕПЗ чи ні

Кошти за реалізований товар надійшли на рахунок ФОПа через термінал Привату. При поверненні товару, ФОП відшкодував кошти, з підприємницького рахунку на особисту картку клієнта. Чи потрібно при формуванні ФКЧ 2 вказувати дані ЄПЗ клієнта?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Не потрібно.


При поверненні коштів з рахунку ФОП на особисту картку клієнта без використання платіжного терміналу, дані електронного платіжного засобу (ЕПЗ) у фіскальному чеку ФКЧ-2 вказувати не потрібно.


Це питання регулюється Положенням про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13 (далі - Положення №13). Воно чітко визначає правила заповнення фіскальних чеків. Згідно з п. 2 розд. ІІІ Положення №13, реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) вказуються у рядку 16 фіскального чека. Формат цих даних має відповідати правилам безпеки емітента або платіжної системи, а перед ними друкуються великі літери «ЕПЗ».


Важливо розуміти, що рядки 12-17 видаткового чека заповнюються тільки в одному випадку - коли під час проведення розрахунків використовується платіжний термінал, який з'єднаний або поєднаний з РРО/ПРРО. Це чітко прописано в п. 4 розд. ІІІ Положення №13.


У описаній ситуації первинна оплата товару проводилась через термінал Приватбанку, але повернення коштів здійснювалось безпосередньо з рахунку ФОП на картку покупця без використання платіжного терміналу. Відповідно, при формуванні фіскального чека за формою ФКЧ-2 рядки 12-17, включаючи дані ЕПЗ, не потрібно заповнювати.


Такий підхід є логічним, оскільки при поверненні коштів напряму з рахунку ФОП відсутня технічна можливість отримати дані платіжної картки через платіжний термінал, а також немає необхідності у додатковій ідентифікації платіжного засобу, адже транзакція проводиться через банківську систему.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал» або «Преміум».


Джерело: 7eminar


Матеріали на тему:


Повернення коштів ФОПом: як відобразити у Додатку 4ДФ

Передплата, післяплата та повернення товарів: як правильно відобразити у чеках РРО / ПРРО

Повернення імпортованого товару нерезиденту (реекспорт): як оформити операцію та що з ПДВ

Повернення товару в Instagram-магазині: достатньо простої переписки чи потрібна заява на повернення?

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇