Як врахувати витрати на підтримку ЗСУ у податковому обліку: роз’яснення ДПС

На період дії воєнного стану витрати підприємств на підтримку ЗСУ, інших військових формувань, гуманітарну допомогу та перерахування коштів на спецрахунки НБУ не підлягають податковим коригуванням і відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку

Питання обліку коштів та товарів, переданих платниками податків на підтримку Збройних Сил України та інших військових формувань, є надзвичайно важливим для бізнесу.


Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що об'єктом оподаткування податком на прибуток (ст. 134 ПКУ) є фінансовий результат до оподаткування, визначений у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних1 або міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, скоригований на податкові різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ. Платники з річним доходом до 40 млн грн можуть визначати об'єкт оподаткування без коригування на всі різниці (крім окремих випадків).


Підпунктом 140.5.9 ПКУ визначено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п. 140.5.14 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 % оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.


У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації, до ПКУ були внесені тимчасові зміни, що регулюють питання благодійної допомоги. Зокрема, п.п. 69.6 п. 69 підрозділ. 10 розділ. XX «Перехідні положення» ПКУ встановлює особливий порядок обліку коштів та майна, безоплатно переданих на потреби оборони держави.


Зокрема, на період воєнного стану коригування, встановлені п.п. 140.5.9 ПКУ, не проводяться щодо сум коштів та вартості спеціальних засобів захисту, технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів гігієни, продуктів харчування, речового забезпечення та інших товарів, робіт, послуг, добровільно переданих:


  1. Збройним Силам України та іншим військовим формуванням, що утримуються за рахунок держбюджету;
  2. наданої гуманітарної допомоги відповідно до законодавства;
  3. на користь центрального органу виконавчої влади у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності;
  4. сум коштів, перерахованих на спеціальні рахунки НБУ для підтримки оборони.


Таким чином, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України коригування фінансового результату до оподаткування на суми коштів та вартість товарів, перерахованих (переданих) платниками податку на прибуток підприємств Збройним силам України та іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням для потреб забезпечення оборони держави, та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, визначених п.п. 69.6 п. 69 підрозділ. 10 розділ. XX «Перехідні положення» ПКУ, включених до складу витрат, не здійснюється.


Такі операції платника податку на прибуток підприємств при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно об’єкта оподаткування цим податком відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.


Пам'ятайте, за детальними роз'ясненнями ви завжди можете звернутись до Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДПС України (ЗІР).


Джерело: ДПС

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇