Мін’юст пояснює деталі цифрової трансформації у сфері нотаріату

Уряд ухвалив зміни до нормативних актів щодо використання спеціальних бланків нотаріальних документів. Ці зміни спрямовані на інтеграцію Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів до Єдиної державної електронної системи e-нотаріату

Як повідомляє Міністерство юстиції України, Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 №1290», якою внесено зміни до нормативних актів щодо використання спеціальних бланків нотаріальних документів. Ці зміни спрямовані на інтеграцію Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів до Єдиної державної електронної системи e-нотаріату.


Ключовим нововведенням стане модернізація Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів. Відтепер цей реєстр буде повноцінною складовою e-нотаріату - державної системи, яка об’єднує електронні сервіси для нотаріусів.


Оновлений реєстр отримає:


  1. сучасний інтерфейс, адаптований до потреб фахівців;
  2. функції автозаповнення для пришвидшення роботи з даними;
  3. розширений пошук, що дозволить швидко знаходити потрібну інформацію;
  4. інструменти формування звітів з можливістю експортувати документи у кілька кліків.


Також затверджено оновлений «Порядок використання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх витрачання та ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів».

Вказаним Порядком пропонується врегулювати питання, зокрема, щодо:


  1. ведення Реєстру;
  2. внесення відомостей до Реєстру про спеціальні бланки нотаріальних документів;
  3. пошуку інформації та надання відомостей з Реєстру;
  4. надання інформації з Реєстру у випадках, встановлених законом;
  5. перевірки бланків за відомостями Реєстру;
  6. порядку замовлення, постачання, зберігання, передачі, повернення, знищення бланків;
  7. контролю за використанням, зберіганням, обігом бланків і звітності про їх витрачання та відповідальності за порушення законодавства щодо обігу бланків.


Міністерство юстиції відповідатиме за розробку та впровадження відповідного програмного забезпечення. Одним із ключових завдань є перенесення наявних даних до оновленої системи з дотриманням вимог щодо їх цілісності та збереження.

Запуск реєстру відбудеться після публікації відповідного повідомлення в «Офіційному віснику України».

Цей крок логічне продовження реформи, яка відповідає положенням Закону України від 18.11.2021 №1907-IX «Про публічні електронні реєстри» та Положення про Єдину державну електронну систему е-нотаріату, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2023 №1406.

Його мета – забезпечити ефективність, прозорість і безпеку у роботі з нотаріальними документами. Завдяки цифровим рішенням, нотаріуси зможуть обслуговувати громадян швидше, з меншим ризиком помилок, а сам процес стане більш відкритим для контролю та аналізу.

Не зважаючи на кібератаку, що відбулась 18-19 грудня 2024 року, розробка складових Системи е-нотаріату не припинялась ні на день. Адже впровадження таких цифрових ініціатив не лише підвищить ефективність, покращить швидкість та доступність нотаріальних дій, але й забезпечить захист від шахрайства.


Джерело: Мін’юст

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇