Внесок майна у статутний капітал: поради від Мін'юста

Передача майна у власність юридичної особи як внесок до статутного капіталу потребує належного оформлення та державної реєстрації. Для цього необхідно підтвердити право власності, укласти акт приймання–передачі та подати відповідний пакет документів. Особливу увагу слід приділити перевірці правоздатності сторін та наявності обтяжень, таких як іпотека

Як зареєструвати право власності у зв’язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок до статутного (складеного) капіталу

Відповідь: Відповідно до ст. 113 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками.


Господарське товариство є власником майна, переданого йому учасниками товариства у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу. Вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку, якщо інше не встановлено законом (ст. 115 ЦК).


Відповідно до п. 48 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127, для державної реєстрації права власності у зв’язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо) подаються:


  1. документ, що посвідчує право власності особи на майно, яке передається у власність юридичної особи (крім випадку, коли право вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);
  2. акт приймання–передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна, підписаний власником (співвласниками) та особою, що діє від імені відповідної юридичної особи, справжність підписів на якому засвідчується відповідно до Закону України від 02.09.1993 № 3425-XII «Про нотаріат» (далі – Закон №3425). Якщо майно відповідно до закону належить на праві спільної сумісної власності подружжю (колишньому подружжю), акт приймання–передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна, підписується кожним з подружжя (колишнього подружжя) незалежно від наявності державної реєстрації права власності лише в одного з них;
  3. рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом (у разі, коли передача майна здійснюється іншою юридичною особою);
  4. письмова згода суб’єкта переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення у випадках, передбачених законом, справжність підписів на якій засвідчується відповідно до Закону №3425;
  5. протокол проведення перевірки набувача земельної ділянки сільськогосподарського призначення (у разі передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення).


Реєстрація здійснюється за умови наявності відповідних відомостей у державних реєстрах. Важливо перевіряти правоздатність і дієздатність осіб, що беруть участь у процедурі.


Джерело: Мін'юст

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇