Нещодавно відбулася наймасштабніша за останній час кібератака на державні реєстри України, які знаходяться в компетенції Міністерства юстиції. Фахівці працюють цілодобово для якнайшвидшого відновлення сервісів.
На якому етапі відновлення?
- Завершується підготовчий етап відновлення інфраструктури.
- Посилено кіберзахист.
- Є резервні копії даних, що гарантує повне відновлення всіх сервісів.
- Очікується, що роботу реєстрів відновлять упродовж двох тижнів.
Як забезпечуються послуги зараз?
Запроваджено тимчасові механізми на базі паперових носіїв. Усі дії, здійснені поза реєстрами, будуть внесені до системи після відновлення.
Інформацію про порядок надання послуг можна знайти на офіційних ресурсах Міністерства юстиції та міжрегіональних управлінь юстиції.
Які послуги доступні?
Реєстрація актів цивільного стану (ДРАЦС): здійснюється в паперовій формі. Онлайн-послуги (подання заяв, отримання витягів, «єМалятко», апостиль) тимчасово недоступні. ЦНАПи не надають відповідних послуг.
Нотаріуси: проводять дії, які не потребують доступу до реєстрів, з використанням спеціальних бланків. Дані вносяться до реєстрів пізніше.
Банкрутство: відомості надаються у формі інформаційних листів за відповідними запитами.
Надсилати електронні запити можна на електронну пошту Центральнаюстиція.
Виконавче провадження: працюють альтернативні механізми, включаючи паперові постанови, перевірка майнового стану боржників на місці, накладення / зняття арештів на грошові кошти.
Реєстрація нерухомості та бізнесу: Реєстрація прав на нерухомість, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань припинена через неможливість роботи без доступу до реєстрів. Проте фахівці надають відповідні консультації та залишаються на звʼязку, аби підготувати документи для безвідмовної реєстрації, коли відновиться робота реєстрів.
Пріоритети відновлення реєстрів:
- Єдиний реєстр довіреностей, реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів, Спадковий реєстр.
- Наступні у черзі – Державний реєстр актів цивільного стану, ЄДР і ДРРП.
Джерело: Мін'юст