Листування з ДПС через Електронний кабінет платника

Платники податків можуть налагодити електронне листування з податковою через Електронний кабінет, подавши відповідну заяву. Це дає змогу миттєво отримувати документи та повідомлення, зменшити кількість особистих візитів і забезпечити постійний доступ до архіву листування

3972


  1. Порядок листування платників податків та ДПС
  2. Як відмовитись отримувати документи через Електронний кабінет
  3. Листування через мобільний застосунок «Моя податкова»
  4. Альтернативне спілкування з ДПС, якщо не бажаєте отримувати документи через Е-кабінет
  5. Висновки


Порядок листування платників податків та ДПС


Порядок листування платників податків та ДПС врегульовано статтею 42 ПКУ.


Відповідно пункту 42.4 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть листуватись з податківцями засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України


  1. від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»

та

  1. від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».


За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники мають можливість надсилати листи (запити, звернення тощо) до відповідного контролюючого органу у форматі pdf.


Робота у приватній частині приватного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. На такі листи платники отримають офіційну відповідь у терміни, встановлені законодавством.


У разі, якщо платник бажає не тільки направляти листи до контролюючих органів через Електронний кабінет, а й отримувати відповіді на них та інші документи в Електронний кабінет, повинен подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F13916).


Після чого листування контролюючих органів з платниками податків, здійснюється шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.


Як подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет


1. Увійдіть до Електронного кабінету https://cabinet.tax.gov.ua/login.

2. Перейдіть до приватної частини Електронного кабінету.

3. Оберіть режим «Ведення звітності».

4. У панелі інструментів режиму «Ведення звітності» натисніть «Створити».

5. Оберіть рік, місяць у якому формується та подається заява ти тип звітності (F(J) Запити).

6. Зі списку документів оберіть форму заяви (F/J 1391602 - Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет).

7. Заповніть форму документа.

8. Після успішного заповнення збережіть заяву.

9. Підпишіть документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису та відправте підписану Заяву.

10. Через певний час вам надійде квитанція №1 та №2.

Як відмовитись отримувати документи через Електронний кабінет


У разі, якщо платник податків бажає припинити отримувати документи через Електронний кабінет, він має право один раз протягом року надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет відповідну заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F13917).


Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.


Листування через мобільний застосунок «Моя податкова»


Віднедавна ДПС реалізована можливість направлення листів та звернень до контролюючих органів також і через мобільний застосунок «Моя податкова», який є усіченою версією Електронного кабінету.


Для цього у розділі «Послуги» необхідно натиснути опцію «Надіслати лист до ДПС», обрати контролюючий орган, зазначити тип, тематику та короткий зміст листа, прикріпити лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото), підписати та надіслати.


Альтернативне спілкування з ДПС, якщо не бажаєте отримувати документи через Е-кабінет


У разі відсутності заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п. 42.5 ПКУ).


Висновки


  1. Отже, скориставшись такою послугою, як листування з ДПС через Електронний кабінет, отримуєте економію свого робочого часу, а також власних коштів на придбання поштових конвертів.
  2. Крім того, листи, надіслані до податкового органу в електронному вигляді, не потребують дублювання на паперових носіях.
  3. Тому, листування засобами електронного зв’язку – це швидко, зручно, заощадливо!


Джерело: 7eminar


Читайте більше:


Запит ДПС: мало трудових ресурсів

Перевірки ДПС під час воєнного стану

Як реагувати на запити ДПС про надання інформації

Запити від податківців: як реагувати та чи відповідати

Тарифна сітка: як допоможе відповісти на запит від ДПС

Мораторій є, а перевірки тривають: що дозволено ДПС у 2025 році

Коли подавати та як оформити заперечення до акта податкової перевірки

3972

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

1

1

1

39

3

187

1

22

3

3493

2

25

7

789

2

36

2

66

2

69

2

142

1

27

1

27

7

5266

1

18

2

1572

2

36

4

101

2

15

3

3259