Помилково складена зведена ПН: чи включати до декларації

Обсяги постачання товарів / послуг та сума ПДВ, що вказані в зведеній податковій накладній (не підтвердженій первинними документами) та розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в податковій звітності з ПДВ

Товариством було складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) зведені податкові накладні без факту здійснення господарської операції, до яких датою виявлення помилки складено та зареєстровано в ЄРПН розрахунки коригування.


З огляду на викладене Товариство запитало:

чи підлягають відображенню такі помилково складені податкові накладні та розрахунки коригування до них в податковій звітності з ПДВ?

Податківці проаналізували п. 44.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 1 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі – Порядок №21) та вказали, що до податкової декларації з ПДВ вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку.


Також, дані, що наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (п. 6 розділу ІІІ Порядку №21).


Отже, в податковій звітності з ПДВ платником податку зазначаються дані, вказані в складеній на підставі первинних документів податковій накладній/ розрахунку коригування.


Таким чином, на думку податківців, у разі складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН платник податку відповідно до п. 192.1 ПКУ, з метою виправлення помилок, допущених при складанні такої податкової накладної, може скласти розрахунок коригування до неї, який підлягає реєстрації в ЄРПН.


Обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані в такій податковій накладній (не підтвердженій первинними документами) і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в податковій звітності з ПДВ.


Джерело: ІПК від 01.05.2024 №2488/ІПК/99-00-21-03-01

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?