Чорна п’ятниця без ризиків: як не стати жертвою маніпуляцій і шахрайських акцій

Чорна п’ятниця – це не лише можливість придбати омріяні речі зі знижками, а й період, коли активізуються недобросовісні продавці та шахраї. Завищені ціни перед «знижками», фейкові акції, підроблені онлайн-магазини та порушення рекламного законодавства – усе це може зіпсувати настрій від шопінгу. Щоб покупки були вигідними й безпечними, важливо знати основні правила та розуміти, як саме закон захищає споживача

2

14


Незабаром один з найбільших розпродажів року – «чорна п'ятниця». 28 листопада 2025 року магазини знову пропонуватимуть «шалено вигідні» знижки – інколи до 90%.


Як зробити шопінг в радість і не натрапити на шахраїв:


1. Маніпуляції зі знижками


Деякі магазини перед Чорною п’ятницею навмисно завищують ціни, а потім «знижують» їх, просто переклеюючи стікери з ціною.

Популярні рекламні хитрощі:


  1. «1+1=3» – три речі за ціною двох, але вартість третьої вже закладена в ціну двох перших,
  2. «Купуй 4 шт. – 5-та в подарунок» – ситуація аналогічна. Через це ми часто купуємо навіть непотрібні речі.


2. Обережно з покупками в Інтернеті


У розпал знижок легко натрапити на шахраїв. Якщо бачите дуже велику знижку на дорогий товар:


  1. перевірте інформацію про продавця (найменування, повну адресу, гарантійні зобов’язання, точну вартість, терміни доставки, характеристики товару тощо);
  2. перегляньте рейтинг та прочитайте відгуки ;
  3. оберіть доставку кур’єром з оплатою готівкою або післяплату у поштовому відділенні.


3. Що говорить Закон України від 03.07.1996 №270/96-ВР «Про рекламу»


«Знижка» – це тимчасове зменшення ціни товару. Реклама про знижки та розпродажі повинна містити:


  1. місце проведення;
  2. дату початку та закінчення;
  3. співвідношення розміру знижки до попередньої ціни.


В аудіорекламі має бути зазначене джерело інформації про умови знижок. Реклама конкурсів, лотерей, розіграшів та інших рекламних заходів повинна містити строки, місце проведення та посилання на джерело з повними умовами.

Забороняється використовувати у рекламі засоби й технології, що впливають на підсвідомість споживачів


4. Мова реклами


Мовою реклами є державна мова. Використання термінів «SALE», «BLACK FRIDАY» тощо можливе лише за наявності правового захисту відповідно до законодавства про охорону прав інтелектуальної власності.


5. Контроль і штрафи


Держпродспоживслужба постійно контролює дотримання законодавства в рекламі зниження цін.


Джерело: Держпродспоживслужба


Читайте більше:


Black Friday без втрат: як уникнути помилок, що з'їдають прибуток

Отримання товару зі знижкою: чи виникає дохід

Знижки та бонуси покупцям: облік у продавця

Розрахунки «бонусами» та сертифікатами: чи можна перебувати на ЄП

Чи треба вказувати у ПН знижки або надбавки до ціни

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
2

14

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

7

1625

18

1178

6

22

556

26

50

4825

46

5460

358

39

276

5734

2894

31

644