Спільна картка у банку: ризики фінмоніторингу

Функція спільної картки стає дедалі популярнішою, адже дозволяє швидко й зручно ділитися доступом до власного рахунку з іншою людиною. Проте разом із зручністю вона несе й низку важливих юридичних та фінансових нюансів. Щоб уникнути податкових ризиків та непорозумінь із банком, варто розуміти, як насправді працює така картка, хто вважається власником коштів і які правила контролює фінмоніторинг

3

31


Що таке спільна картка

Спільна картка – це не окремий банківський продукт, а функція надання доступу до вашого існуючого рахунку.

Власник основної картки створює її на своє ім’я та може надати доступ іншій особі. Фактично це дозвіл користуватися вашими коштами з вашого рахунку.


Технічно гроші залишаються на рахунку основного власника. Друга особа отримує лише інструмент для розпорядження цими коштами – віртуальну або фізичну картку, прив’язану до основного рахунку.


Податкові наслідки для користувача спільної картки


Для особи, яка отримала доступ до спільної картки, дохід не виникає. Вона не отримує кошти у власність, а лише можливість витрачати чужі гроші за дорученням власника. Це схоже на ситуацію, коли вам дали готівку для покупки продуктів – ви не стали власником цих грошей.

Відповідно, обов’язку сплачувати податок на доходи фізичних осіб у користувача спільної картки не виникає. Операції по картці не відображаються як його дохід і не потребують декларування

Податкові зобов’язання власника основної картки

Власник рахунку залишається відповідальним за походження коштів на картці

При податковій перевірці або фінансовому моніторингу необхідно підтвердити джерело надходження грошей документально. Це можуть бути довідки про зарплату, договори, виписки з інших рахунків.


Якщо кошти на спільній картці – це неоподаткований дохід або «чорна» готівка, ризикує саме власник основного рахунку. Податкові претензії будуть адресовані йому, незалежно від того, хто фактично витрачав гроші.


Ризики для фінансового моніторингу


Надання доступу до картки стороннім особам може викликати підозри у фінансового моніторингу. Банки відстежують незвичайні операції та можуть розцінити це як ознаку «дропа» – використання рахунку для відмивання коштів або шахрайства.


Особливо ризиковано надавати доступ людям, які не є близькими родичами. Банк може заблокувати рахунок для з’ясування обставин, якщо помітить підозрілі операції або незвичайну активність від другого користувача.


Джерело: Команда адвокатів Богдана Янківа


Читайте більше:


Масові перевірки ФОП: перевірте чи не підпадаєте під критерії податківців, БЕБ та Нацбанку

Держфінмоніторинг про масштабні схеми «дроблення»

Реєстру «дропів» бути: обмеження, ліміти та моніторинг

Закрити ФОП буде складніше: НБУ змінює правила

Як зараз працює система переказів і фінмоніторинг у банках після 1 жовтня

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.
3

31

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

8

17

262

18

19

29

17

367

56

159

16

232

Податок на прибуток для колишніх єдинників: правила визначення фінансового результату

Платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, сплачує податок на прибуток на підставі Декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворений), який для нього починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, та визначає об’єкт оподаткування податком на прибуток на підставі фінансового результату, відображеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ за такий звітний період. Тому, такий платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, не може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування, що обліковувалось у нього в Декларації до переходу на спрощену систему оподаткування

основне зображення для Податок на прибуток для колишніх єдинників: правила визначення фінансового результату

14

16299

61

53

39

51

582