Відмова в бронюванні КБВ через статус гіг-спеціаліста: чи правомірно

ТОВ, яке має статус критично важливого підприємства, намагалося забронювати свого кінцевого бенефіціарного власника, який одночасно є гіг-спеціалістом цього ж товариства. Проте підприємству відмовили, зазначивши причину: КБВ нібито працевлаштований у ТОВ. Насправді ця особа була й залишається гіг-спеціалістом і ніколи не перебувала у штаті підприємства. Чи є така відмова законною? Якщо так, то на яких нормах або законах вона ґрунтується? Якщо відмова неправомірна і спричинена технічною помилкою у взаємодії між ПФУ та Дія, то які кроки варто зробити, щоб вирішити цю проблему?


👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь🕵️:


Розглянемо Ваші запитання.


1. Нагадуємо, що бронюванню підлягають всі військовозобов’язані, зокрема, кінцеві бенефіціарні власники критично важливих підприємств, критично важливих установ, які не є їх працівниками (абз. 7 п. 5 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабміну від 27.01.2023 №76). Тобто КБВ не має перебувати у трудових відносинах із підприємством.


Своєю чергою, гіг-контракт являє собою ЦПД, за яким гіг-спеціаліст зобов’язується виконувати роботи та/або надавати послуги відповідно до завдань резидента Дія Сіті як замовника. Своєю чергою, резидент Дія Сіті зобов’язується оплачувати виконані роботи та/або надані послуги та забезпечувати гіг-спеціалісту належні умови для виконання робіт/надання послуг, а також соціальні гарантії, передбачені розд. V Закону України від 15.07.2021 №1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».


Ба більше, дія Кодексу законів про працю (далі – КЗпП) та законодавства про працю не поширюється на відносини між гіг-спеціалістами та резидентами Дія Сіті. Це прямо передбачено ч. 4 ст. 3 КЗпП.


По факту, у гіг-спеціаліста немає трудових відносин. Тому КБВ формально має бути заброньований. І відмова в його бронюванні є незаконною.


2. Єдиний вихід писати в службу підтримки Дії з докладним описом ситуації, що сталася.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал», «Преміум».


Джерело: 7еminar


Читайте більше:


Галузеві та регіональні критерії для бронювання

Як підприємству оформити «критичність» для бронювання

Бронювання кінцевих бенефіціарних власників на порталі «Дія»: покрокова інструкція

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇