
Якщо покупець повертає товар або відмовляється від послуги – продавець має повернути кошти.
У більшості випадків достатньо:
- Отримати від покупця заяву про повернення;
 - Сформувати фіскальний чек на повернення.
 
Але є ще одне правило: інколи потрібно складати Акт про видачу коштів.
Коли ж потрібно скласти акт?
Відповідно до п. 8 розд. ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 №547:
Якщо сума повернення перевищує 100 грн і кошти видаються готівкою, обов’язково оформлюється Акт
У ньому зазначають:
- дані покупця;
 - інформацію про товар послугу;
 - суму повернення;
 - реквізити розрахункового документа (чек, дата, час).
 
Коли Акт не потрібен?
Якщо повернення відбувається на банківську картку покупця у безготівковій формі (наприклад, через платіжну систему) – складати Акт не потрібно.
У такому разі розрахунковим документом є чек на повернення, та платіжна інструкція з банку (як доказ повернення коштів), і цього достатньо.
Джерело: Команда адвокатів Богдана Янківа
Читайте більше:
Акт про видачу коштів при поверненні товару
Повернення готівки за товар: що робити, якщо у скриньці РРО недостатньо коштів
Повернення товару: що обов’язково вказати в акті, якщо сума понад 100 грн




















