Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені: як заповнити

Платники податків можуть повернути помилково чи надміру сплачені кошти без відвідування податкової, скориставшись приватною частиною Електронного кабінету. Для цього достатньо правильно сформувати та подати заяву в режимі «Введення звітності


За допомогою приватної частини Електронного кабінету в режимі «Введення звітності» реалізовано можливість створити заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, та подати її до контролюючого органу.


Алгоритм створення заяви в електронному кабінеті


  1. Створюючи таку заяву в режимі «Введення звітності», платнику потрібно самостійно встановити фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема J(F)13 Запити».
  2. З переліку електронних форм необхідно обрати Заяву за формою J/F1302002 – «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені».
  3. Причому юридичні особи використовують код електронної форми Заяви J1302002, а фізичні особи – F1302002.
  4. Після натискання на поле «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» система відкриває вікно, в якому потрібно в полі «Код ДПІ» зазначити територіальний орган ДПС, до якого платник подає заяву, після чого натиснути кнопку «Створити» для відкриття форми.
  5. Системою автоматично заповнюються поля:
  6. «Код органу ДПС, куди подається заява»;
  7. «Назва органу ДПС, куди подається заява»;
  8. «Податковий номер платника або серія (за наявності) та номер паспорта фізичної особи - платника податків»;
  9. «Найменування або прізвище, ім'я, по батькові (для фізичних осіб) платника податків;
  10. «Поштова адреса».
  11. Інші поля електронної Заяви платник заповнює самостійно.
  12. Вибираючи напрям перерахування коштів (позначка «х»), платнику потрібно заповнити один з чотирьох напрямів перерахування коштів і реквізити для цього.


Перевірка та відправка заяви


  1. Після заповнення форми Заяви платнику слід натиснути на кнопку «Перевірити» і система перевірить повноту заповнення реквізитів.
  2. За наявності незаповнених обов'язкових полів система видає відповідне повідомлення, а при проходженні перевірки – повідомлення «ОК».
  3. Після цього платнику потрібно натиснути на кнопку «Зберегти» і система в «Електронному кабінеті» збереже чернетку Заяви.
  4. Збережену та підписану за допомогою КЕП (або ЕЦП) Заяву система надсилає до органу ДПС для опрацювання. Для платника буде сформовано квитанцію №1 щодо отримання контролерами заяви про повернення.
Звертаємо увагу, що у розділі «Вхідні/вихідні документи» Заяву можна переглянути, роздрукувати та ознайомитись з квитанцією №2 за результатом перевірки Заяви контролерами

Джерело: ДПС


Читайте більше:


Як повернути помилковий платіж та уникнути пені: офіційна інструкція ДПС

Коли не нараховується пеня за помилкову сплату податкових платежів

Де обліковуються помилково сплачені кошти платником податків

Повернення надміру сплачених податків через Е–кабінет: покрокова інструкція

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Консультація
Трудові книжки
04.09.2025

Низький відсоток оцифрованих трудових книжок: що робити роботодавцю, якщо отримали лист від ПФУ

Отримали лист від ПФУ щодо низького відсотка відсканованих ТК працівників. Почали з'ясовувати через веб-портал ПФУ в кого є оцифровані ТК, в кого немає. Конкретно інформації такої немає, але ПФУ формує Відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Ці Відомості звіряємо з даними фізичної ТК. Питання 1: якщо Відомості повністю збігаються з записами в ТК, чи потрібно завантажувати скани ТК на портал ПФУ? Питання 2: якщо бачимо, що в Відомостях немає інформації про прийняття на роботу за попереднім місцем, а є тільки звільнення, які мають бути наші дії? Питання 3: якщо працівник самостійно відсканував ТК та передав у ПФУ, а деякі записи не збігаються з Відомостями, що робити?