Пропонується оновити Положення про Систему BankID НБУ

Національний банк України ініціює оновлення Положення про Систему BankID, щоб привести його у відповідність до європейських стандартів. Нововведення мають посилити надійність та безпеку системи

146


НБУ пропонує оновити Положення про Систему BankID НБУ (далі – Положення), зокрема, з метою приведення його норм у відповідність до вимог європейського законодавства. А саме – Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №910/2014 про електронну ідентифікацію та довірчі послуги для електронних транзакцій на внутрішньому ринку, а також Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон).


Це дасть змогу нормативно врегулювати впровадження в Системі BankID НБУ елементів, притаманних для схем електронної ідентифікації, що сприятиме посиленню надійності, безпеки та доступності системи, а також її майбутній реєстрації схемою електронної ідентифікації із середнім/істотнім (substantial) рівнем довіри (відповідно до Закону).


Зокрема, НБУ пропонує:


  1. ввести нові та уточнити визначення деяких діючих термінів, а також запровадити поняття «послуга електронної ідентифікації Системи BankID НБУ» та врегулювати порядок і правила її надання;
  2. розширити перелік осіб, що можуть бути користувачами Системи BankID НБУ, включивши до нього фізичних осіб-підприємців;
  3. уточнити, що обов’язковою умовою використання системи користувачем, є його відкритий рахунок у абонента-ідентифікатора;
  4. визначити, що можливість використання системи користувачем (отримання повної чи обмеженої послуги електронної ідентифікації) залежить від застосованого способу його ідентифікації та верифікації абонентом-ідентифікатором, а також відповідності абонента-ідентифікатора вимогам Положення та документів, затверджених рішеннями Ради Системи BankID НБУ;
  5. визначити, що відносини між абонентами-ідентифікаторами та користувачами щодо використання системи регулюються умовами укладених між ними договорів, які повинні містити вимоги, визначені документами, затвердженими рішеннями Ради Системи BankID НБУ та/або Положенням;
  6. унормувати дії надавача послуг електронної ідентифікації (абонента-ідентифікатора), які він повинен виконати до надання послуги електронної ідентифікації Системи BankID НБУ;
  7. розширити перелік обов’язків надавача послуг електронної ідентифікації (абонента-ідентифікатора) відповідно до вимог Закону;
  8. зобов’язати надавача послуг електронної ідентифікації (абонента-ідентифікатора) передбачити в договорі з користувачем обов’язок користувача щодо:

1) забезпечення користувачем конфіденційності своїх облікових даних доступу та неможливості доступу до них інших осіб;

2) невідкладного повідомлення абонента-ідентифікатора про підозру або факт компрометації облікових даних доступу;

3) проходження процедури актуалізації даних про користувача у спосіб та строки, встановлені у договорі між банком та користувачем;

4) надання абоненту-ідентифікатору інформації про зміну даних користувача, що використовуються для передачі засобами Системи BankID НБУ, до використання послуги електронної ідентифікації;

  1. посилити вимоги до абонента-ідентифікатора щодо забезпечення багатофакторної автентифікації користувачів у системі шляхом обов’язкового застосування динамічної автентифікації;
  2. посилити вимоги до абонентів-ідентифікаторів у частині інформаційної безпеки та захисту інформації в системі;
  3. уточнити вимоги до абонентів щодо оброблення електронних запитів на електронну дистанційну ідентифікацію та електронних підтверджень електронної дистанційної ідентифікації;
  4. передбачити обов’язок надавача послуг електронної ідентифікації (абонента-ідентифікатора) розробити, затвердити та виконувати план припинення надання послуги електронної ідентифікації Системи BankID НБУ.


Такий план повинен містити:


  1. належний порядок припинення надання послуг електронної ідентифікації Системи BankID НБУ;
  2. порядок та строки повідомлення користувачів та НБУ;
  3. інформацію про зберігання й знищення документів та електронних даних, отриманих під час реєстрації користувачів тощо.


Також із метою створення економічних передумов для розширення переліку послуг, що надаються з використанням Системи BankID НБУ, та оперативного реагування на запити ринку пропонується врегулювати право закладів освіти публічного права використовувати систему на некомерційних умовах для виконання своїх функцій.


Відповідні норми містить проєкт постанови Правління НБУ «Про внесення змін до Положення про Систему BankID Національного банку України» (далі – Проєкт постанови), що пропонується для обговорення.


Ознайомитися з матеріалами для обговорення можна за посиланнями:


  1. проєкт постанови;
  2. порівняльна таблиця;
  3. аналіз впливу Проєкту постанови.

НБУ, враховуючи звернення абонентів Системи BankID НБУ, до 12 вересня 2025 року продовжує строк, упродовж якого приймаються зауваження та пропозиції до проєкту постанови Правління НБУ «Про внесення змін до Положення про Систему BankID Національного банку України».

Джерело: НБУ


Читайте більше:


НБУ обмежує діяльність фінкомпаній: що заборонять, а що дозволять

НБУ оновлює систему управління ризиками: створено новий Департамент

НБУ впроваджує нові вимоги до управління ризиками для платіжних послуг

НБУ оновлює правила депозитарної діяльності: що зміниться для цінних паперів

Рада з фінансової стабільності оновила стратегії для посилення фінансової системи України

Матеріали на сайті https://7eminar.ua можуть містити роз’яснення державних органів та погляди зовнішніх авторів. Їхній зміст не завжди збігається з позицією редакції. Кожна публікація відображає особисту думку автора. Редакція не редагує авторські тексти і не несе відповідальності за їх зміст.

146

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

Стаття
ЗЕД
21.11.2025

Бракований імпорт: облік кредит-ноти від нерезидента

Розглядаємо облік операції, коли українське підприємство-імпортер отримує від нерезидента кредит-ноту (знижку на майбутні поставки) у відповідь на претензію щодо бракованого товару. У бухгалтерському обліку визнання претензії відображається як дохід (Дт 374 Кт 715) за курсом НБУ на дату кредитового авізо. Подальший взаємозалік заборгованостей відображається (Дт 632 Кт 374) і вимагає обов’язкового розрахунку курсової різниці за монетарною заборгованістю (рах. 632). В обліку податку на прибуток операція відображається за правилами бухобліку, без податкових коригувань. Щодо ПДВ, зміна суми заборгованості за кредит-нотою не є підставою для коригування «ввізного» податкового кредиту за імпортований товар, якщо при цьому не змінюється митна вартість (підтверджується аркушем коригування до МД). При подальшому постачанні цього імпортованого товару мінбазою ПДВ залишається ціна його придбання, тобто без урахування отриманої знижки

основне зображення для Бракований імпорт: облік кредит-ноти від нерезидента

6

329

708

21

8

9

8

6

6

8

10

13

12

10

2917

7

12

8

15

94