Інвентаризація: від загальних положень до практичних ситуацій, – гайд від редакції 7eminar
Інвентаризація – це ключовий інструмент для підтвердження достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Зазвичай річна інвентаризація проводиться з 1 жовтня по 31 грудня, і для підприємств важливо знати порядок її організації, оформлення результатів та нюанси окремих випадків. У цій публікації ми зібрали для вас велику підбірку від редакції – правила, зразки документів та практичні поради для проведення інвентаризації

ФОП з ліцензією: Мінфін надав алгоритм розрахунку доходу
ФОП, які торгують алкоголем або тютюном і не використовують найману працю, мають свій мінімальний показник, який дозволить їм не втратити ліцензію. І це – загальний місячний оподатковуваний дохід. Навколо цього показника точаться дискусії. У зв’язку з цим редакція 7eminar направила запит і отримати відповідь від Мінфіну. Чи все так чітко та однозначно у коментованій відповіді? Спробуємо розібратися

Відрядження за кордон без штампів: як підтвердити витрати без податків
У закордонних паспортах з 12 жовтня 2025 року більше не буде штампів про перетин кордону. Що це означає для бізнесу? Як тепер підтвердити відрядження за кордон і безпечно виплатити добові? Давайте розберемося

Вилучення 10 копійок з обігу: як з 1 жовтня виплачувати зарплату
З 1 жовтня 2025 року в Україні розпочалося поступове вилучення монет номіналом 10 копійок з готівкового обігу. Як у зв’язку з цим роботодавцю виплачувати зарплату своїм працівникам? Чи можна її заокруглити та як діяти у разі виплати зарплати готівкою? Розбираємо законні способи вирішення цієї ситуації

Як індексувати зарплату у жовтні – листопаді та що чекати у 2026 році
У 2025 році роботодавці мають забезпечити правильне нарахування індексації заробітної плати. Який базовий місяць установити у разі підвищення «підакцизної» зарплати, чи передбачені штрафи за ненарахування індексації та що зміниться з 2026 року – пояснюємо у матеріалі

Мінфін готує нові правила для виплат працівникам: що важливо знати
Те, що вважалося «соціальним пакетом», може незабаром стати повноцінною статтею витрат, яку доведеться ретельно обліковувати. Мінфін оновлює стандарти – і зміни торкнуться не лише великих підприємств. Розбираємо, що саме пропонується змінити та до чого готуватися бухгалтерам

Сьогодні
П’ять форм реорганізації: злиття, приєднання, поділ, виділ і перетворення
Реорганізація юридичної особи – це не просто формальна зміна статусу компанії, а повноцінна процедура, що впливає на структуру, права, обов’язки та навіть взаємини з кредиторами. Законодавство чітко визначає види реорганізації, етапи її проведення та вимоги до документального оформлення

Заява до Держпраці щодо медоглядів працівників у 2026 році до 1 грудня
З’ясуємо, хто саме зобов’язаний подавати заяву щодо працівників, які підлягають медогляду на наступний рік, у які строки та куди її направляти, а також які документи слід додати до заяви. Підкажемо, у який спосіб подати заяву, хто складає акт і список працівників, що підлягають медогляду, та чим загрожує недотримання цих процедур

Заява 1-ОПП: хто може підписати її замість керівника
Податкова служба роз'яснює, що у разі тимчасової відсутності керівника, заяву за формою №1-ОПП може підписати уповноважена особа. Це можливо за наявності відповідної довіреності, або якщо повноваження такої особи підтверджені установчими документами

Комісія не має права відмовляти у відстрочці через «порушення» військового обліку
Навіть якщо військовозобов’язаний має порушення правил військового обліку, це не є підставою для відмови у розгляді його заяви на відстрочку. Таку позицію підтвердив суд у справі, де адвокатка Дар’я Тарасенко захищала інтереси чоловіка, який доглядає за матір’ю. Суд визнав відмову ТЦК протиправною та зобов’язав комісію повторно розглянути заяву по суті

Класифікатор професій: правила визначення назви посади
Як правильно визначити назву посади, щоб вона відповідала Класифікатору професій, та уникнути помилок у кадровій документації? Це питання актуальне для кожного роботодавця, адже від цього залежить не лише відповідність законодавству, а й точність оформлення трудових відносин. У статті розглянемо основні правила використання Класифікатора професій та його структуру, яка допомагає знайти і правильно застосувати професійну назву роботи

Переведення годинника на зимовий час в останню неділю жовтня – на що звернути увагу бухгалтеру
Чи потрібно наших працівників-охоронців попереджати про переведення годинників? Як переведення годинника на зимовий час у ніч з 25 на 26 жовтня на годину назад відобразити у Табелі обліку робочого часу?

Підпис головного бухгалтера – зона ризику чи гарантія безпеки
Чи завжди головбух має підписувати документи, та й ще всі? А якщо він у відпустці? А якщо попередник зник, а документи – без підпису? Що робити, коли просять просто «розписатися»? І як не лишитися крайнім, навіть якщо ви все робите правильно? Один необережний підпис може коштувати дорого: податкових санкцій, судових позовів або навіть кримінальної справи

ТЦК відкривають понад 4,5 тисячі справ щомісяця: жінки теж під контролем
В Україні зростає кількість покарань за порушення правил військового обліку. Від початку 2025 року відкрито понад 47 тисяч проваджень, і ця цифра продовжує зростати. Найактивніше працюють ТЦК у Києві та на Сумщині, тоді як найменше випадків фіксують на заході країни та в регіонах бойових дій. Переважна більшість порушників – чоловіки призовного віку, однак під дію нових правил дедалі частіше потрапляють і жінки з медичною чи фармацевтичною освітою

Ризики надання працівникові допомоги на лікування без висновку лікаря
Аналіз необхідного пакету документів для зменшення ризику донарахування ПДФО при наданні працівникові допомоги на лікування передбачає необхідність отримання підприємством висновку лікаря та лікарських призначень. Адже розгляд нечисленної судової практики вказує, що суд акцентує увагу на документах, які підтверджують необхідність лікування, а також факт отриманням медичних послуг фізособою

Виправлення помилки, коли замість «готівка» провели в РРО «картка»
При помилково проведеній сумі через РРО або ПРРО за відділом «безготівка та/або картка» складається акт про скасування помилково проведеної суми та, після отримання готівки від покупця за проданий товар (надану послугу), проводиться розрахункова операція на повну суму покупки через РРО та/або ПРРО з обов’язковою видачею розрахункового документа, створеного в паперовій та/або електронній формі

Благодійність під час війни: зміни до ПКУ щодо ПДФО та податку на прибуток
З кінця 2024 року в Податковому кодексі з’явилися нові правила оподаткування благодійної допомоги, яку фізичні особи збирають публічно – як від свого імені, так і від імені благодійних організацій чи на користь постраждалих від війни. Закон №4143 запровадив п. 165.1.68 ПКУ, що звільняє такі пожертви від оподаткування, а Закон №4254 поширив пільги також на негрошові пожертви. Крім того, оновлено Перелік №653 видів неоподатковуваної допомоги, розширено можливості для надання матеріальної допомоги постраждалим, уточнено обов’язки податкових агентів та збільшено «благодійний ліміт» для платників податку на прибуток до 8%. У статті – повний розбір новацій, приклади та податкові наслідки

Розрахунки подарунковими сертифікатами: наслідки для ФОП на ЄП (2 або 3 групи)
Податківці роз'яснюють, чи може ФОП, який є платником єдиного податку другої або третьої групи, продавати подарункові сертифікати та приймати їх як оплату за товари або послуги. ДПС вказує, що розрахунок подарунковим сертифікатом не є грошовою формою оплати, що є порушенням вимог для платників єдиного податку та може призвести до втрати права на спрощену систему оподаткування

Відстань 50 км: автомобільними шляхами чи по прямій – як рахувати
Як вирахувати «знаходження за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва на відстані від 50 кілометрів», якщо наша точка знаходиться на відстані 60 км автомобільними шляхами, а якщо по прямій 47 км. Хто має визначити цю відстань, щоби податкова не мала претензій?

«Пакунок школяра»: як отримати кошти та де їх витратити
Заяви на отримання допомоги подаються до 15 листопада через мобільний додаток «Дія» або в паперовій формі до сервісних центрів ПФУ. Виплата одноразової грошової допомоги здійснюється на поточний рахунок із спеціальним режимом використання, до якого емітовано електронний платіжний засіб «Дія.Картка», відкритий в уповноваженому банку або інший поточний рахунок із спеціальним режимом використання, відкритий в уповноваженому банку за вибором отримувача, зазначеним у заяві про надання одноразової грошової допомоги учням перших класів «Пакунок школяра»

Алгоритм дій для формування Запиту щодо стану розрахунків
Платники податків можуть отримати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску через електронний кабінет ДПС, подавши відповідний Запит за формою «J/F1300207». Витяг надається окремо за кожен рік, починаючи з 2013-го, та містить детальну або узагальнену інформацію залежно від вибору параметрів
