Як отримати дані з ПФУ про померлу особу: хто має право і які документи потрібні

ПФУ надає інформацію з реєстру застрахованих осіб щодо померлого лише родичам або спадкоємцям. Дізнайтесь, як отримати довідку з ПФУ про померлого, які документи потрібні, хто має право на звернення і в яких випадках відомості не надаються без рішення суду


ПФУ нагадує, що у межах своїх повноважень він веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. Цей реєстр містить конфіденційні персональні дані, а порядок їх обробки та доступу до них регламентується Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»


Водночас, після смерті особи її дані перестають вважатися персональними в розумінні Закону України від 01.06.2010 №2297-VI «Про захист персональних даних». Проте держава гарантує конфіденційність інформації про померлих з урахуванням норм Законів України від 02.10.1992 №2657-XII «Про інформацію» та від 10.07.2003 №1102-IV «Про поховання та похоронну справу».


Тож, отримати інформацію про померлого з реєстру застрахованих осіб можуть спадкоємці або родичі, якщо:


  1. вони звертаються до територіального органу ПФУ особисто;
  2. мають документи, що посвідчують особу заявника;
  3. надають реєстраційний номер облікової картки платника податків померлого;
  4. надають документи, які підтверджують родинні стосунки з померлою особою (свідоцтво про народження, шлюб, смерть тощо).
Надання інформації в інших випадках (наприклад, стороннім особам чи організаціям) допускається лише на підставі судового рішення

У разі відмови у наданні інформації або бездіяльності ПФУ, дії можуть бути оскаржені до керівництва, вищого органу або в судовому порядку (згідно із Законом України від 13.01.2011 №2939-VI «Про доступ до публічної інформації»).


Джерело: лист ПФУ від 01.07.2025 №2800-060102-8/43538


Стаття на тему:


Помер працівник: дії роботодавця

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇