Табель обліку робочого часу для авансу: складати окремо чи ні?

Виплачуємо аванс 15 числа. В базі на 15 число створюємо документ Нарахування зарплати з галочкою «Попередній розрахунок нарахувань». Відповідно мені заповнюються всі робочі дні працівників на 15 число кожного місяця. Чи потрібно заповнювати і роздруковувати Табель обліку робочого часу на 15 число кожного місяця?

👆 Таке питання надійшло до сервісу «Особистий Консультант», наші експерти ретельно працювали над ним та надали вичерпну відповідь 🕵️:


Підприємство має право самостійно встановлювати правила ведення табеля обліку робочого часу відповідно до своїх потреб та специфіки роботи.


Типова форма № П-5 «Табель обліку використання робочого часу» надається як рекомендована для застосування і використовується як формалізований набір показників у складі первинного обліку підприємства щодо використання робочого часу, необхідний для заповнення форм державних статистичних спостережень з праці.


На практиці Табель використовується також для інших цілей, тому підприємство при необхідності має право застосовувати й іншу форму табеля, але при цьому обов'язковим для респондентів є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці (лист Держстату від 12.01.2012 № 9/4-10/9).


Згідно зі ст. 24 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.


Таким чином, враховуючи необхідність обліку робочого часу як за першу, так і за другу половину, на нашу думку, можна розглядати такі варіанти:


окреме складення Табелів обліку робочого часу за І і ІІ половину місяця;

складання «проміжного табеля» за І половину, а потім дозаповнення його даними про явки/неявки за другу половину.


Обраний варіант рекомендуємо затвердити положенням про табельний облік.


👌 Сервіс «Особистий Консультант» – це письмові безлімітні швидкі відповіді (від 15 хвилин) на професійні питання. Отримайте доступ до сервісу, оформивши передплату у пакетах «Професіонал» або «Преміум».


Джерело: 7eminar


Шаблони та зразки документів:


Табель обліку використання робочого часу


Статті на тему:


Табель обліку робочого часу

Коригування Табеля обліку робочого часу: практичні ситуації

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇