Як виправити помилку в Єдиному державному реєстрі: практичний гайд

Виявлення помилок у відомостях Єдиного державного реєстру може створити проблеми для громадських організацій та бізнесу. Цей практичний гайд від Мін’юсту пояснює, як виправити неточності залежно від того, хто їх допустив – державний реєстратор чи сам заявник

Уявіть ситуацію: ви вирішили створити громадську організацію або внести зміни до відомостей про вже раніше зареєстровану організацію, подали всі необхідні документи, а після реєстрації, під час перевірки відомостей в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) виявили, що назва організації або адреса або інші дані вказано з помилкою. На перший погляд – дрібниця. Але на практиці така помилка може обернутися проблемами з банком, податковою чи іншими органами влади та установами.


Тож Мін’юст пояснює, як виправити помилку в ЄДР, хто за це відповідає та які документи для цього необхідні.


Порядок виправлення помилок у ЄДР визначено ст. 32 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».


У залежності від того, хто припустився помилки – державний реєстратор чи сам заявник – алгоритм дій буде відрізнятися.

Випадок 1. Помилка з боку державного реєстратора

Приклад:


Ви подали документи без помилок, але у виписці з ЄДР за результатами проведеної реєстраційної дії виявили неправильне написання прізвища або помилку в назві організації, або в адресі тощо.


Що робити:


Заявник має повідомити державного реєстратора письмово (особисто подати заяву на паперових носіях або через електронні сервіси про необхідність її виправлення). Реєстратор перевіряє надану інформацію, і якщо дійсно виявлено помилку – зобов’язаний виправити її безоплатно в день надходження такої заяви.

Випадок 2. Помилку виявив сам реєстратор

Приклад:


Під час перевірки відомостей ЄДР державний реєстратор самостійно знаходить неточність.


Що відбувається:


Протягом одного робочого дня реєстратор виправляє помилку безкоштовно та письмово повідомляє заявника про внесені зміни.

Випадок 3. Помилка у поданих документах допущена з вини заявника

Приклад:


У заяві на реєстрацію або інших документах ви самостійно припустилися помилки – неправильно вказали адресу, телефон організації, прізвище, ім’я, по батькові або інші дані, у тому числі і персональні.


Що робити:


Потрібно звернутися до державного реєстратора із заявою про виправлення помилки та сплатити адміністративний збір.


У 2025 році для громадських організацій розмір такого збору становить 90 грн. (30% від стандартного адміністративного збору передбаченого ст. 36 вищезгаданого Закону).


Важливо:


Перед тим, як реєстратор внесе зміни до ЄДР, потрібно виправити помилки в документах, які подавалися раніше.

Виправлення на підставі рішення суду

У деяких випадках помилку можливо виправити лише на підставі рішення суду, зокрема, коли виникає спір щодо достовірності або розбіжності внесених даних.


У такому разі державний реєстратор внесе зміни до ЄДР після набрання рішенням суду законної сили.

Помилка в ЄДР – це не катастрофа, але зволікання з її виправленням може створити серйозні труднощі. Важливо розуміти, хто відповідальний за помилку і як правильно діяти, щоб захистити свої права та забезпечити безперебійну діяльність громадського об’єднання.

Джерело: Мін’юст

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇