В Україні з’явиться нова система позасудового вирішення споживчих спорів

Мінекономіки розробило законопроєкт про позасудове вирішення споживчих спорів, який впроваджує кращі європейські практики. Документ передбачає створення ефективної та доступної системи розв’язання спорів між споживачами й бізнесом, включно з онлайн-торгівлею та транскордонними випадками. Також документ пропонує розширити права споживачів і посилити вимоги до продавців

Комітет з питань економічного розвитку вітає ініціативу Міністерства економіки України, яке розробило та винесло на публічне обговорення проєкт Закону України про позасудове вирішення споживчих спорів. Цей крок є частиною зобов’язань нашої держави у межах виконання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а також спрямований на впровадження кращих практик захисту прав споживачів.


Законопроєкт передбачає створення ефективної, швидкої та доступної системи позасудового вирішення спорів (ПВС) між споживачами та суб’єктами господарювання, включаючи онлайн-торгівлю та транскордонні випадки за європейськими стандартами. Він заснований на положеннях Директиви Європейського Парламенту і Ради 2013/11/ЄС, що діє в країнах ЄС понад 10 років.


Ключові положення законопроєкту:


  1. формування мережі органів ПВС, до якої входитимуть контактний пункт (Держпродспоживслужба), компетентні державні органи, громадські об’єднання споживачів та інші юридичні особи;
  2. регулювання вирішення як внутрішніх, так і транскордонних спорів у разі порушення договірних зобов’язань або прав споживачів на всіх етапах взаємодії;
  3. встановлення чітких вимог до органів ПВС та процедур розгляду спорів;
  4. можливість оскарження та виконання рішень органів ПВС;
  5. введення вартісних порогів, які не повинні обмежувати доступ споживачів до системи ПВС.


Крім того, пропонуються важливі зміни до Закону України від 12.05.1991 № 1023-XII «Про захист прав споживачів», зокрема:


  1. споживач зможе повернути або обміняти товар належної якості за додатковими умовами, визначеними договором або домовленістю з продавцем;
  2. визначено перелік випадків, коли споживач не зможе в односторонньому порядку відмовитися від договору, наприклад, при наданні термінових послуг, постачанні продукції за індивідуальним замовленням або цифрового контенту без фізичного носія.


Комітет закликає усіх зацікавлених представників бізнесу, правозахисних організацій, експертів та громадськість активно долучитися до обговорення проєкту.


Джерело: ВРУ

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇