Надходження основних засобів: бухгалтерські проведення

Якими бухпроведеннями показати в обліку придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах попередньої оплати, придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах наступної оплати, придбання основних засобів за рахунок короткострокового кредиту банку, придбання основних засобів за рахунок довгострокового кредиту за програмою «Доступні кредити 5-7-9%», створення основних засобів власними силами, переведення до складу основних засобів з оборотних активів, будівництво основних засобів підрядним способом, безоплатно отриманих основних засобів, надлишки основних засобів, що виявили через інвентаризацію, внесок основними засобами до статутного капіталу, основними засобами до додаткового капіталу без збільшення статутного капіталу, обміну подібними основними засобами, обміну неподібними основними засобами, розповідаємо у статті



Питання

Відповідь

Питання

Відповідь

Ситуація

Придбали основні засоби за власні кошти?

ТАК

Оплатили постачальнику попередню оплату?

ТАК

1.Облік придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах попередньої оплати

НІ

2.Облік придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах наступної оплати

НІ

Отримали банківський кредит, щоб оплатити покупку?

ТАК

3. Облік придбання основних засобів за рахунок короткострокового кредиту банку

4. Облік придбання основних засобів за рахунок «Доступних кредитів 5-7-9 %»

НІ

Виготовили / збудували власними силами?

ТАК

5. Облік виготовлення основних засобів власними силами

ТАК

6. Облік виготовлення та переведення зі складу оборотних активів

НІ

7. Облік будівництва основних засобів підрядним способом

НІ

Отримали безоплатно за договором дарування або іншим аналогічним договором?

ТАК

8. Облік безоплатно отриманих основних засобів

НІ

9. Облік отриманих основних засобів як надлишки

НІ

Отримали як внесок до статутного капіталу?

ТАК

10.Облік внеску основними засобами до статутного капіталу

НІ

11. Облік внеску основними засобами до додаткового капіталу без збільшення статутного капіталу

НІ

Отримали у результаті обміну (бартеру, міни) подібними активами?

ТАК

12. Облік обміну подібними основними засобами

НІ

13. Облік обміну неподібними основними засобами


Ситуація 1. Облік придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах попередньої оплати


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ, перерахувало попередню оплату постачальнику-платнику ПДВ за виробниче обладнання 3 600 000 грн, в т.ч. ПДВ (20%) 600 000 грн. Витрати на доставку та монтаж силами підрядної організації-неплатника ПДВ 240 000 грн на умовах наступної оплати. Виробниче обладнання ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Перерахували попередню оплату постачальнику з рахунку в банку

371*

311

3 600 000

2

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

644

600 000

3

Отримали від постачальника виробниче обладнання

152

631

3 000 000

4

Нарахували ПДВ

644

631

600 000

5

Закрили рахунки авансів виданих

631

371

3 600 000

6

Нарахували плату підрядника за монтаж та доставку виробничого обладнання

152

631

240 000**

7

Оплатили роботи та послуги підряднику

631

311

240 000

8

Ввели виробниче обладнання в експлуатацію

(3 000 000 грн + 240 000 грн) = 3 240 000 грн

104

152

3 240 000

Примітки:

* Для обліку попередньої оплати (авансів) використовуйте субрахунок 371 «Розрахунки за авансами виданими». Альтернативний підхід — облікувати авансові оплати на субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з організацією аналітичного обліку.

Порада! Відмову від використання рахунків обліку авансів закріпіть у обліковій політиці.

** Коли придбаваєте товари, роботи, послуги у неплатників ПДВ, суми непрямих податків, що не компенсує держава платнику збільшать первісну вартість об’єкта основних засобів (ОЗ) на підставі п. 8 НП(С)БО 7 «Основні засоби»


Ситуація 2. Облік придбання основних засобів за рахунок власних коштів на умовах наступної оплати


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ, придбало вантажний автомобіль 1 500 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 250 000 грн на умовах наступної оплати у постачальника-платника ПДВ. Витрати на держреєстрацію авто у сервісному центрі МВС 1105 грн (без ПДВ). Витрати на технічну підготовку до експлуатації автомобіля власними силами працівників:


  1. зарплата 2500 грн;
  2. ЄСВ 550 грн.


Автомобіль ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали вантажний автомобіль від постачальника

152

631

1 250 000

2

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631

250 000

3

Оплатили постачальнику

631

311

1 500 000

4

Нарахували збір за держреєстрацію автомобіля

152

685

1105

5

Оплатили за держреєстрацію автомобіля

685

311

1105

6

Нарахували витрати на технічну підготовку до експлуатації:

  1. зарплата
  2. ЄСВ



152

152



661

651



2500

550

7

Вантажний автомобіль ввели в експлуатацію

(1 250 00 грн + 1105 грн + 2500 грн + 550 грн) = 1 254 155 грн

105

152

1 254 155


Ситуація 3. Облік придбання основних засобів за рахунок короткострокового кредиту банку


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ отримало короткостроковий кредит банку на рахунок в банку 200 000 грн.


За рахунок кредитних коштів придбали офісну техніку на умовах попередньої оплати у постачальника-платника ПДВ 180 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 30 000 грн. Відсотки за користування кредитом банку нараховує і сплачує щомісяця 4165 грн.


Офісну техніку ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали на рахунок в банку короткостроковий кредит банку

311

601

200 000

2

Перерахували попередню оплату постачальнику за рахунок кредитних коштів

371

311

180 000

3

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

644

30 000

4

Отримали офісну техніку від постачальника

152

631

150 000

5

Нарахували ПДВ

644

631

30 000

6

Закривали рахунки авансів виданих

631

371

180 000

7

Нарахували відсотки за користування кредитом банку (щомісяця)

951*

684

4165

8

Сплатили відсотки за кредитом (щомісяця)

684

311

4165

9

Ввели в експлуатацію офісну техніку

104

152

150 000

10

Повернули кредит банку

601

311

200 000

Примітки:

* Відсотки за кредитом збільшують фінансові витрати (субрахунок 951 «Відсотки за кредит». Виключення — фінансові витрати, які увійдуть до собівартості кваліфікаційних активів (п. 4 НП(С)БО 31 «Фінансові витрати»). Капіталізацію відсотків за кредитом покажіть записом: Д-т 15 «Капітальні інвестиції» К-т 951. Кваліфікаційними є актив, який вимагає істотно часу — понад 3 місяці, для його створення (п. 1.6 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку фінансових витрат, затверджених наказом Мінфіну від 01.11.2010 № 1300).


Ситуація 4. Облік придбання основних засобів за рахунок довгострокового кредиту за програмою «Доступні кредити 5-7-9%»


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ придбало за рахунок довгострокового кредиту виробниче обладнання у постачальника-платника ПДВ 1 200 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 200 000 грн. Покупку фінансує повністю за рахунок кредитних коштів, що отримало за програмою «Доступні кредити 5-7-9%». Банк перерахував постачальнику оплату. Базова ставка за кредитом 20%, компенсаційна 7%. Відсотки банк нараховує щомісяця протягом 2 років: за базовою ставкою 20 000 грн, компенсаційною 7000 грн



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали кредит за програмою «Доступні кредити 5-7-9 %»*

371

501

1 200 000

2

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

644

200 000

3

Отримали виробниче обладнання від постачальника

152

631

1 000 000

4

Нарахували ПДВ

644

631

200 000

5

Закрили рахунки авансів виданих

631

371

1 200 000

6

Ввели виробниче обладнання в експлуатацію

104

152

1 000 000

7

Нарахували відсотки за користування кредитом банку за базовою ставкою (щомісяця)

951

684/Банк

20 000

8

Нарахували різницю у ставках за кредитом, яку має компенсувати банку Фонд розвитку підприємництва (щомісяця)

(20 000 грн – 7000 грн)

684/Фонд

482**

13 000

9

Сплатили відсотки за кредитом банку (щомісяця)

684/Банк

311

7000

10

Отримали повідомлення від банку про погодження Фондом розвитку підприємництва компенсації відсотків за кредитом (щомісяця)

482

745***

13 000

11

Закрили рахунки взаєморозрахунків

684/Банк

684/Фонд

13 000

Примітки:

* За умовами кредитної програми кредитні кошти банк одразу перераховує постачальнику товарів, робіт, послуг. Позичальник не отримує грошові кошти на власний банківський рахунок

** Різницю між базовою та пільговою ставкою компенсує банку держава у особі Фонду розвитку підприємництва. Сума компенсації відсотків кошти цільового фінансування, яке облікуйте на субрахунку 482 «Кошти з бюджету та державних цільових фондів»

*** Визнайте дохід від використання цільових коштів коли отримаєте повідомлення від банку про те, що дотримали усіх умов кредитування (п. 16 НП(С)БО 15 «Дохід»): Д-т 482 К-т 745 «Дохід від безоплатно одержаних активів» якщо кредит залучили з метою створення об’єкта інвестування або Д-т 482 К-т 69 «Доходи майбутніх періодів» у випадку капіталізації відсотків за кредитом з наступним визнанням доходу по мірі нарахування амортизації об’єкта інвестування (Д-т 69 К-т 745)


Ситуація 5. Облік створення основних засобів власними силами


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ збирає власними силами комп’ютера. Під час виготовлення використали:


  1. запчастини, що отримали від списання іншого комп’ютера 7500 грн;
  2. матеріали, що придбали на умовах наступної оплати у постачальника-неплатника ПДВ 24 000 грн;


Працівникам нарахували зарплати 25 000 грн, ЄСВ 5500 грн.


Комп’ютер ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали запчастини від списання комп’ютера

207

746

7500

2

Отримали від постачальника матеріали

201

631

24 000

3

Оплатили постачальнику

631

311

24 000

4

Використали запчастини для монтажу комп’ютера

152

207

7500

5

Використали матеріали для монтажу комп’ютера

152

201

24 000

6

Нарахували зарплату працівникам за монтаж комп’ютера

152

661

25 000

7

Нарахували ЄСВ

152

651

5500

8

Ввели в експлуатацію комп’ютер, що зібрали власними силами

(7500 грн + 24 000 грн + 25 000 грн + 5500 грн)

104

152

62 000


Ситуація 6. Облік переведення до складу основних засобів з оборотних активів


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ виготовляє меблі. З виробництва оприбуткували за виробничою собівартістю меблі 35 000 грн. Прийняли рішення перевести меблі зі складу готової продукції до основних засобів. Меблі ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Зазнали витрат на виробництво меблів

23

201, 131, 661, 651

35 000

2

Оприбуткували на склад меблі як готову продукцію за виробничою собівартістю

26

23

35 000

3

Перевели меблі зі складу готової продукції до основних засобів

152

26

35 000

4

Ввели в експлуатацію меблі

106

152

35 000


Ситуація 7. Облік будівництва основних засобів підрядним способом


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ виконує будівництво складу готової продукції підрядним способом. Витрати на розробку проєктно-кошторисної документації 60 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 10 000 грн. Придбали будматеріали у постачальника-платника ПДВ 2 400 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 400 000 грн, які передали підряднику. Витрати на оплату послуг підряднику 4 200 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 700 000 грн. Будівлю складу готової продукції ввели в експлуатацію.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Нарахували плату за розробку проєктно-кошторисної документації (ПКД)

151*

685

50 000

2

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

685

10 000

3

Оплатили роботи із розробки ПКД

685

311

60 000

4

Придбали будматеріали у постачальника

205

631

2 000 000

5

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631

400 000

6

Оплатили постачальнику

631

311

2 400 000

7

Передали будматеріали підряднику

205/Підрядник

205

2 000 000

8

Нарахували плату підряднику за виконання будробіт

151

631

3 500 000

9

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631

700 000

10

Оплатили підряднику

631

311

4 200 000

11

Включили до витрат на будівництво вартість використаних підрядником будматеріалів

151

205/Підрядник

2 000 000

12

Ввели в експлуатацію будівлю складу готової продукції

(50 00 грн + 3 500 000 грн + 2 000 000 грн)

103

151

5 550 000

Примітки:

*Витрати на будівництво основних засобів господарським або підрядним способом для власних потреб підприємства облікуйте на субрахунку 151 «Капітальне будівництво» (Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; Інструкція № 291)


Ситуація 8. Облік безоплатно отриманих основних засобів


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ отримало безоплатно за договором дарування виробниче обладнання за справедливою вартістю 450 000 грн. Витрати на доставку обладнання силами транспортної компанії-платника ПДВ 12 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 2000 грн. Транспортні витрати оплатили з рахунку в банку. Витрати на монтаж силами підрядної організації-неплатника ПДВ 35 000 грн.


Виробниче обладнання ввели в експлуатацію та нарахували амортизацію (строк корисного використання 6 років, ліквідаційна вартість 50 000 грн, метод амортизації прямолінійний).



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали безоплатно виробниче обладнання

104*

424**

450 000

2

Нарахували плату за доставку виробничого обладнання транспортній компанії

152

631, 685

10 000

3

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631, 685

2000

4

Оплатили транспортній компанії

631, 685

311

12 000

5

Нарахували плату за монтаж підрядній організації

152

631

35 000

6

Оплатили монтажні роботи

631

311

35 000

7

Збільшили первісну вартість безоплатно отриманого виробничого обладнання на вартість додаткових витрат

(10 000 грн + 35 000 грн)

104

152

45 000

8

Нарахували амортизацію виробничого обладнання (щомісяця)

(450 000 грн + 45 000 грн – 50 000 грн) ÷6 років ÷ 12 місяців = 6180,56 грн

23, 91

131

6180,56

9

Водночас відобразили дохід від використання безоплатно отриманих основних засобів (щомісяця)

(450 000 грн ÷ 6 років ÷ 12 місяців) = 6250 грн

424

745

6250***

Примітки:

* На думку Мінфіну (п. 19-20 додатка до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом від 30.09.2003 №561) безоплатно отримані основні засоби слід відносити в дебет відповідно субрахунку до рахунку 10 «Основні засоби», оминаючи рахунок 15. Витрати на доведення такого об’єкта до стану, придатного до використання накопичуйте за дебетом рахунку 15 та збільште первісну вартість безоплатно отриманого основного засобу

** Безоплатно отримані необоротні активи на дату надходження збільшують додатковий капітал, а не доходи періоду

*** Дохід від безоплатно отриманих основних засобів визнавайте щомісяця у сумі, пропорційній до нарахованої амортизації. Але! Щомісячну суму доходу розраховуйте виходячи із справедливої вартості безоплатно отриманого об’єкта, без урахування додаткових витрат


Ситуація 9. Облік надлишків основних засобів, що виявили через інвентаризацію


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ провело інвентаризацію та оприбуткувало як надлишки інструмент за справедливою вартістю 27 000 грн. Інвентаризаційна комісія визначила: строк корисного використання 3 роки, ліквідаційну вартість 3000 грн, метод амортизації прямолінійний.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Отримали інструмент як надлишок

106

69*

27 000

2

Нарахували амортизацію інструмента (щомісяця)

(27 000 грн – 3000 грн) ÷ 3 роки ÷ 12 місяців = 666,67 грн

23,91

131

666,67

3

Водночас визнали дохід у сумі пропорційній нарахованій амортизації (щомісяця)

69

746

666,67

Примітки:

* Реальні надлишки, які виявили в результаті інвентаризації і які не є причиною облікової помилки за справедливою вартістю включіть до доходів майбутніх періодів (пп. 1.5 розд. ІІІ і п. 4 розд. IV Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 №879)


Ситуація 10. Облік внеску основними засобами до статутного капіталу


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ отримало як внесок до статутного капіталу від засновника-платника ПДВ будівлю. Справедлива вартість 15 000 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 2 500 000 грн. Витрати на реєстрацію права власності на будівлю 40 000 грн.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Оголосили рішення про внесок до статутного капіталу основними засобами

46

404

15 000 000

2

Отримали будівлю як внесок до статутного капіталу

103

46

12 500 000

3

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

46

2 500 000

4

Зареєстрували у держреєстратора внесок до статутного капіталу

404

401

15 000 000

5

Нарахували додаткові витрати на реєстрацію права власності на будівлю

152

685

40 000

6

Оплатили додаткові витрати

685

311

40 000

7

Збільшили первісну вартість будівлі, яку отримали як внесок до статутного капіталу на додаткові витрати

103

152

40 000


Ситуація 11. Облік основними засобами до додаткового капіталу без збільшення статутного капіталу


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ за рішенням засновників-фізосіб отримало додатковий внесок у вигляді двох комп’ютерів без збільшення статутного капіталу. Справедлива вартість 100 000 грн. Комп’ютери ввели в експлуатацію та нарахували амортизацію (строк корисного використання 3 роки, ліквідаційна вартість 5000 грн, метод амортизації прямолінійний).



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Відобразили заборгованість засновників за додатковими внесками без збільшення статутного капіталу

46

422*

100 000

2

Отримали комп’ютери як додаткові внески

104

46

100 000

3

Нарахували амортизацію комп’ютерів

(100 000 грн – 10 000 грн) ÷ 3 роки ÷ 12 місяців = 2500 грн

92

131

2500

Примітки:

* Інші вклади від засновників без рішень про зміну розміру статутного капіталу облікуйте на субрахунку 422 «Інший вкладений капітал» (Інструкція №291). Не визнавайте доходи від основних засобів, які отримали як додатковий внесок на підставі пункту 5 НП(С)БО 15. Тож систематично, при нарахуванні амортизації дохід визнавати не потрібно


Ситуація 12. Облік обміну подібними основними засобами


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ здійснила обмін подібними основними засобами (обладнання) з іншою юрособою-платником ПДВ. Договірна вартість 600 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 100 000 грн. Договірна вартість відповідає справедливій вартості. Залишкова вартість на початок місяця вибуття 612 500 грн, на кінець 600 000 грн, накопичена амортизація 150 000 грн.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Списали накопичену амортизацію обладнання, що передаємо

131

104

150 000

2

Передали обладнання та списали залишкову вартість у межах справедливої вартості

377*

104

500 000

3

Нарахували податкове зобов’язання з ПДВ виходячи із справедливої вартості

377

641/ПДВ

100 000

4

Донарахували податкове зобов’язання з ПДВ на різницю між залишковою і справедливою вартістю переданого авто

(612 500 грн × 20 % ÷ 100 %) – 100 00 грн

977

641/ПДВ

22 500**

5

Списали на витрати суму перевищення залишкової вартості над справедливою вартістю (600 000 грн – 500 000грн.)

977***

104

100 000

6

Отримали обладнання за договором міни

152

631

500 000***

7

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631

100 000

8

Провели залік заборгованостей

631

377

600 000

Примітки:

* При обміні подібними основними засобами дохід не визнавайте (п. 9 НП(С)БО 15) та не переводьте основні засоби до групи необоротних активів, що призначені для продажу.

** Оскільки справедлива вартість нижча за залишкову вартість об’єкта на початок місяця, в якому його передавали, донарахуйте ПДВ-зобов’язання на різницю.

*** Якщо залишкова вартість переданого об’єкта перевищує його справедливу вартість, первісною вартістю отриманого об’єкта визнайте справедливу вартість переданого об’єкта, а різницю включіть до витрат звітного періоду (п. 12 НП(С)БО 7).


Ситуація 13. Облік обміну неподібними основними засобами


ТОВ «Вікторія», платник податку на прибуток та ПДВ здійснила обмін неподібними основними засобами (обладнання) з іншою юрособою-платником ПДВ. Договірна вартість обладнання, що передали 540 000 грн в т.ч. ПДВ (20%) 90 000 грн, що отримали 630 000 грн, в т.ч. ПДВ (20%) 105 000 грн. Доплата з рахунку в банку контрагенту 90 000 грн. Договірна вартість обладнання відповідає справедливій вартості. Залишкова вартість обладнання, що передали на початок місяця вибуття 450 000 грн, на кінець 440 000 грн, накопичена амортизація на дату вибуття 60 000 грн.



з/п

Зміст

Бухгалтерський облік

Сума,

грн

Д-т

К-т

1

Списали накопичену амортизацію обладнання, яке передаємо

131

104

60 000

2

Перевели обладнання зі складу основних засобів до групи вибуття

286*

104

440 000

3

Нарахували дохід від продажу обладнання за договірною вартістю

377

712

540 000

4

Нарахували податкове зобов’язання з ПДВ

712

641/ПДВ

90 000**

5

Списали залишкову вартість обладнання, яке передали

943

286

440 000

6

Отримали обладнання за договором міни

(540 000 грн + 90 000 грн) × 20 % ÷ 120 % = 525 000 грн

152

631

525 000***

7

Нарахували податковий кредит з ПДВ на підставі зареєстрованої у ЄРПН податкової накладної

641/ПДВ

631

105 000

8

Ввели в експлуатацію обладнання, що отримали

104

152

525 000

9

Провели залік заборгованостей

631

377

540 000

10

Перерахували доплату за обладнання

631

311

90 000

Примітки:

* Обмін неподібними основними засобами є продажем необоротних активів, тож переведіть об’єкт на субрахунок 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу»

** Оскільки договірна вартість 450 000 грн без урахування ПДВ, не нижче залишкової вартості обладнання, яке передаємо на початок місяця його вибуття, ПДВ-зобов’язання нарахуйте виходячи з договірної вартості

*** Первісна вартість об’єкта що, отримали в обмін на неподібний об’єкт, дорівнює справедливій вартості переданого об’єкта, збільшеній на суму переданих під час обміну грошових коштів без ПДВ (п. 13 НП(С)БО 7)


Джерело: 7eminar

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇